30 April 2010

Bukti Kelembapan Pegawai JPMK, Kesal!


Kekesalan yang teramat sekali apabila mengetahui bahawa Pegawai JPMK baru dok terhegeh-hegeh untuk membincangkan tentang isu Qiraat siswi, sedangkan peperiksaan bagi siswi tersebut sedang berlangsung. Ia disebut di dalam web rasmi PMRAM

Selain itu laporan terbaru yang diterima daripada Encik Sulaiman, pegawai di JPMK mengatakan bahawa perbincangan bersama wakil Syeikh Al-Azhar telah pun dilakukan pada hari peperiksaan tersebut berlangsung, namun keputusan untuk mahasiswi Qiraat tahun 1 bagi menduduki peperisaan fasal ini akan diketahui pada hari Selasa 5 Mei apabila perbincangan akan dilakukan bersama Syeikh Al-Azhar, Syeikh Ahmad Tayyib.

Apa punya pegawai! Orang tengah kalut tak dapat masuk peperiksaan, mereka baru nak berbincang. Memalukan! Bahkan keputusan untuk mereka akan diketahui "selepas peperiksaan" berlangsung, dan mereka telah terlepas peperiksaan. Ini kerja kotor!

Apa punya lembab. Nak kata siput, nanti marah pulak. Tapi kenapa sampai sebegini lewatnya? Perkhidmatan yang paling teruk. Di manakah kebajikan untuk mahasiswa? Di manakah "keprofessionalan" mereka bekerja. Buang karan..

Muhammad Mujahid bin Ir Haji Mohammad Fadzil
Fakulti Usuluddin, Jabatan Akidah dan Falsafah
Universiti al Azhar

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal