08 April 2010

Geng Kapak Rompak Dan Raba Orang

JEMILAH menunjukkan kesan lebam pada leher Norizan akibat dipukul Geng Kapak di rumahnya di Kampung Pulau Serai semalam.


PEKAN - Seorang pelajar perempuan tingkatan tiga trauma apabila dibelasah sekumpulan empat pelajar lelaki bergelar Geng Kapak selepas berang dengan tindakan mangsa melaporkan kejadian peras ugut kepada pengetua kelmarin.

Kejadian pukul 1 tengah hari di Sekolah Menengah Kebangsaan Dato' Mahmud Mat, Tanah Putih, di sini itu berlaku apabila Norizan Janal Abidi, 15, enggan memberi wang kepada suspek sebelum ditumbuk di tangan, muka dan bahu selain punggungnya dilibas dengan kerusi.

Modus operandi empat sekawan yang juga merupakan rakan sekelas Norizan itu ialah akan mengugut dan memukul pelajar-pelajar lain jika enggan memberi wang di antara RM1 dan RM5 sejak Februari lalu ketika guru tiada di dalam kelas.

Selain itu, mereka juga didakwa sanggup meraba buah dada dan poket baju sekolah pelajar perempuan untuk mencari wang.

Mengimbau semula kejadian itu, Norizan memberitahu, ia berpunca apabila dia enggan memberikan wang seperti yang diminta selain melaporkan kegiatan peras ugut dilakukan pelajar terbabit kepada guru.

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal