10 April 2010

Misteri Kehilangan RM 254 000

Abdul Rahim menunjukkan gambar lima lelaki yang dicari bagi membantu siasatan berhubung kehilangan karung berisi wang berjumlah RM254,000 di sebuah bank di Rawang Selasa lalu.


KUALA LUMPUR - Sebuah karung mengandungi wang berjumlah RM254,000 yang dibawa oleh pekerja syarikat keselamatan mencetuskan misteri apabila ia tiba-tiba hilang ketika dibawa masuk ke sebuah bank di Rawang dekat sini Selasa lalu.

Kejadian itu menimbulkan tanda tanya bagaimana karung wang tersebut boleh dibawa keluar oleh suspek tanpa disedari oleh pekerja syarikat keselamatan serta orang awam yang berurusan di bank tersebut.

Sebelum kejadian pada pukul 12.30 tengah hari pada 6 April, tiga pekerja sebuah syarikat keselamatan telah membawa tiga karung berisi wang yang kesemuanya berjumlah RM644,000 untuk diserahkan kepada bank itu.

Ketika sampai di hadapan bank, dua daripada tiga pekerja itu telah naik ke tingkat satu bangunan bank dengan membawa bersama ketiga-tiga karung wang tersebut.

Seorang lagi pekerja syarikat keselamatan itu menunggu di dalam van.

Sebelum itu, tiga pekerja tersebut mengutip wang di sebuah bank di Batang Berjuntai.

Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah berkata, selepas itu, pekerja syarikat keselamatan tersebut singgah di bank berkenaan untuk menyerahkan tiga karung wang yang masing-masing berisi RM117,000, RM254,000 dan RM273,000.

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal