03 May 2010

Catatan Tentang Majlis Solat Hajat Perdana Di Syoubra

Catatan ketika Majlis Solat Hajat Perdana sempana masalah kenaikan nama mahasiswa/wi Qiraat. Kita mengadu kepada Allah..

oleh : Zul Ikhwan (link)

Usai solat Isyak malam tadi, solat hajat perdana dianjurkan memohon pada Allah agar memudahkan segala urusan kenaikan nama pelajar tahun satu Qiraat. Alhamdulillah, jumlah yang hadir agak membanggakan. Tahniah buat semua.

Selepas solat hajat, perjumpaan khas diadakan di kalangan mahasiswa tahun satu yang dikepalai oleh Ustaz Ridzuan Adzemi (mahasiswa tahun satu) yang membincangkan tindakan yang akan dilakukan bagi memastikan urusan kenaikan nama selesai sebelum peperiksaan pada 8 Mei nanti. (bukan peperiksaan pada bulan Julai)

Hangat juga suasana pada malam ini. Ramai yang bangkit memberikan cadangan dan komentar masing. Antara cadangannya adalah :

1. Mengadakan dialog(dua hala) antara pihak JPMK dan pelajar bagi menjelaskan hal sebenar kelewatan kenaikan nama yang semakin kronik daripada tahun ke tahun.

2. Menubuhkan jawatan kuasa bertindak di kalangan pelajar tahun satu

3. Membuat referendum (pungutan suara) bagi menyatakan semua pelajar mendesak kenaikan nama pelajar disegerakan.



Jawatan Kuasa bertindak yang dipilih oleh mahasiswa tahun satu Qiraat. Dari kiri : Ridzuan Adzemi, Jamal Mohd Qurtubi, Afham Wajdi dan Asyraf Md Ghazali


Pungutan suara yang dibuat melalui tanda tangan yang dikumpul. Semua yang hadir mendesak kenaikan nama disegerakan.

Mahasiswa tahun satu sudah bersuara dan mula bertindak. Pihak JPMK apa cerita? Bila nama nak muqayyad? Sudah lama kami bersabar.

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal