05 May 2010

Email Yang Diterima Tentang Isu Kenaikan Nama, Kesal!


Email yang saya terima daripada salah seorang siswi di Mansurah.. catitan oleh seorang yang dinafikan hak untuk belajar. Semuanya disebabkan JPMK. Kesal.. Beliau meminta untuk saya menyiarkannya di sini.

JPMK menyusahkan pelajar :

1) Dah 4 tahun masih tidak settel masalah qirat(muqayyad nama)

2) Kita mutabaa'ah tida sebarang respon..dah le bila tepon tak angkat.Bila angkat dia biar je telefon tu tanpa jawapan..dia ingat kita ni tunggul kayu..tiada perasan???

3) Pihak persatuan (DPM Mansurah/Syubra) dah lama menguruskan hal-ehwal pelajar qiraat ni..Cuma tunggu muqayyad nama je.Urusan muqayyad ni sepatutnya diuruskan oleh saffarah.. Tapi, adik2 ni tak dapat juga masuk exam.Lepas tarikh exam baru terhegeh-hegeh nak berindak..boleh pulak mengaku risau dan kecewa dengan apa yang berlaku.Ini semua sebab puak2 (JPMK) ni datang mesir untuk ambil angin je dan unsur politik yang lebih (UMNO). Masing-masing nak penuhkan poket sendiri...

4) Janji dia(KJ) bila lepas jumpa Syeikh Tayyib, terus akan maklum dan turun ke syubra dan mansurah.Tetapi bila tunggu (sampai sekarang) jam 4 petang-waktu artikel ini ditulis,tungu-punya tunggu masih tak sampai lagi...

5) Tetiba dapat pula khabar yang mengatakan imtihan qiraat thn 1 bulan julai.Hujah kami bantah exam bulan 7 ni sebab:

a- Tidak pernah wujud peperiksaan untuk wafidin sahaja dan akan berlaku kebocoran soalan exam cz sama dengan siswi/siswa arab yang lain.

b- Bagi yang pohon zakat memang susah sebab nak pohon zakat memerlukan tasdiq kuliah.Kalau dah exam lambat...bila nak dapat zakat?? Sedia maklum, nak pohon zakat ni ada time juga..

c- Nak buat iqamah pun susah sebab kena ada tasdiq kuliah juga.

d- Pengurusan akademik(maahad) pun jadi tak teratur dan pelajar2 qiraat ni akan tertekan..yela..nak fikir study lagi..nak menghafal lagi..

Jadi, tahniah la pada pihak jpmk kerana berjaya pertaruhkan nasib tahun 1.

6) Kesimpulan, kalau JPMK pun tak boleh settel urusan pelajar...lebih baik semua pegawai balik malaysia..

JPMK memang menyusahkan pelajar.

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal