27 May 2010

Isu Qiraat : Berakhir Atau Akan Berulang Tahun Depan?

Malcolm X sedang membaca al Quran


Isu Mahasiswa Qiraat : Penantian Bakal Berakhir?


KAHERAH, 27 Mei – Nasib mahasiswa dan mahasiswi baru Qiraat baru-baru ini yang mendapat liputan dan tumpuan akhbar tempatan mengenai kenaikan nama di Ma’had Al-Azhar Shoubra dan Mansurah telah diketahui kelmarin.

Semua nama penuntut Al-Azhar tahun 1 Qiraat Shoubra dan Mansurah telah berjaya didaftarkan di Ma’had Qiraat Al-Azhar Cawangan Shoubra dan Mansurah. Ekoran daripada itu, semua penuntut tahun 1 Qiraat di Ma’had tersebut akan dibenarkan untuk mengambil peperiksaan pada bulan Julai nanti.

“Kita melahirkan rasa syukur dan gembira diatas kenaikan nama pelajar-pelajar baru di Shoubra dan Mansurah, kita mengharapkan mereka dapat berusaha bersungguh-sungguh untuk menghadapi peperiksaan yang dijangkakan pada bulan Julai nanti, kerana peperiksaan inilah penentu untuk mereka naik ke tahun seterusnya. Kita masih lagi berusaha untuk mendapatkan maklumat tentang peperiksaan mereka. Saya mendoakan kejayaan mereka”

... ujar Saudara Abd Aziz b Ali, Badan Pendidikan dan Komunikasi Bahasa PMRAM.

“Terima kasih kepada PMRAM Pusat kerana banyak membantu. Terima kasih juga buat Badan Bertindak yang bertungkus lumus siang malam menghadapi isu ini. Kepada tahun 1, jangan putus asa teruskan perjuangan kalian. Allah uji kita dengan ujian yang mampu dihadapi. Semoga kalian berjaya, insya-Allah”

..ujar Pengerusi Dewan Perwakilan Mahasiswa Shoubra, Saudara Muhammad Naim b Hassan ketika dihubungi hari ini.

Mahasiswa Qiraat Shoubra dan Mansurah ketika ini sedang bertungkus lumus membuat proses pengesahan pengajian dan kad pelajar.

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal