31 May 2010

Kalam Presiden PMRAM Berkenaan Dengan Serangan Ke Atas LL4G


Sumber : Presiden PMRAM (link)

Assalamualaikum.

Segala pujian bagi Allah SWT, tuhan sekalian alam. Selawat dan salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW, penghulu kepada segala nabi dan Rasul.

Sesungguhnya Islam mengajar umatnya berinteraksi dengan alam mengikut landasan yang telah ditunjukkan oleh Nabi Muhammad SAW. Antara tujuan perlaksanaan syariat Allah SWT ialah memelihara jiwa dan maruah umat Islam.

Melihat kepada isu terkini yang melanda umat islam, PMRAM mengutuk tindakan yang telah dilakukan oleh Rejim Israel terhadap Konvoi Kapal Misi Bantuan Ke Gaza. Selain itu PMRAM juga mengecam Amerika Syarikat yang hanya membiarkan sahaja tindakan zalim tersebut berlaku.

Justeru, PMRAM sentiasa bersama dengan umat Islam seluruh dunia yang inginkan keamanan serta menuntut tindakan susulan yang sesuai terhadap kekejaman yang telah dilakukan oleh Rejim Israel. Kita tidak akan berdiam diri dengan isu ini yang sebenarnya telah mencalarkan maruah umat Islam sejagat.

Oleh itu, PMRAM menyeru kepada seluruh mahasiswa Islam untuk melakukan solat hajat serta membaca Qunut Nazilah memohon kepada Allah SWT supaya memberi keamanan kepada seluruh aktivis Pro-Palestin yang terlibat dalam melakukan misi tersebut.

Selaku mahasiswa Islam, kesibukan mengulangkaji pelajaran bagi menghadapi peperiksaan tidak lansung mengurangkan sensitiviti kita terhadap isu dunia yang melanda umat Islam.

Kita memohon kepada Allah SWT agar memberikan kemenangan kepada umat Islam dan Rakyat Palestin serta memberikan kejayaan kepada kita dalam peperiksaan yang sedang ditempuh.

SEMOGA BERTEMU DALAM HALAQAH ULAMAK

Shahrizan bin Mohd Hazime
Pejabat PMRAM
Masakin Othman, Kaherah

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal