20 May 2010

Kempen Sayang Nabi Kita, Tutup Facebook Sementara Waktu!


Sepertimana yang telah saya postkan sebelum ini, bermula esok, mari kita pakat-pakat tak "log in" Facebook masing-masing sebagai tanda boikot penghinaan terhadap Nabi SAW, yang dilancarkan pada esok hari di dalam sebuah Facebook. Hampeh punya Yahudi.

Terbaca satu artikel tentang boikot ini hasil tulisan tangan seorang Badan Pengurus PMRAM, Syeikh Mujahid (nama hampir sama) di dalam blog beliau (link).

Assalamualaikum dan perhatian kepada umat Islam di seluruh dunia.

Besok adalah hari yang sangat mencabar bagi umat Islam di seluruh dunia. . Karena besok di INTERNET non muslim akan mengatur acara yang mengerikan, Hari Melukis Karikatur MUHAMMAD (S. A. W).

Jadi, sebagai seorang Muslim yang beriman kita harus memboikot dan menentang habis-habisan acara ini. !

Jadi malam ini pada jam 12:00 tengah malam, hanya log off dari semua halaman sosial seperti: Orkut, Facebook, Twitter, Hi5, Youtube dan banyak lagi.

Dengan melakukan hal ini, orang-orang ini akan menghadapi kehilangan berat financal Insya Allah.

Di sinilah waktunya untuk menunjukkan kita LOVE dan RESPECT untuk Nabi junjungan besar kita Nabi MUHAMMAD S.A.W

Semoga Allah S.W.T akan sentiasa menyelamatkan Nabi Kita yang tercinta, serta sentiasa mengolongkan diri kita semua di dalam golongan yang sentiasa cintakan Rasul-Nya. Semoga Allah S.W.T juga akan memberi petunjuk kepada golongan yang sesat ini.

Satu persoalan yang suka untuk saya timbulkan di sini. Selama ini di Malaysia sendiri sudah berlaku beberapa kali penghinaan terhadap Allah, al Quran dan Nabi Muhammad SAW sendiri.

Antara penghinaan yang paling biasa ialah pertikaian tentang Hukum Hudud, yang masih lagi berkembang biak di dalam pemikiran-pemikiran seperti Feminisme, Sekularisme, Liberalism dan sebagainya.

Pemikiran-pemikiran ini tumbuh bagai cendawan di dalam otak-otak manusia di Malaysia. Antara "akidah sesat" yang diajar oleh pemikiran-pemikiran ini ialah "mempertikaikan Allah, al Quran dan Nabi Muhammad SAW".

Di Malaysia juga sedang pening dengan isu APCO yang berkait dengan Yahudi yang sedang kita boikot. Kita doakan agar kebenaran itu tertegak, dan kesesatan itu tertolak.

Muhammad Mujahid bin Ir Haji Mohammad Fadzil
Fakulti Usuluddin, Jabatan Akidah dan Falsafah
Universiti al Azhar

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal