31 May 2010

Liqa Mahabbah : Presiden PMRAM Turun Ke Syoubra

Sumber : PMRAM.org (link)
gambar : Ridzuan Adzemi (link)






Shoubra - 29 Mei - Dewan Perwakilan Mahasiswa (MAQAZ) Shoubra telah mengadakan Majlis Perasmian Liqa’ Mahabbah 2010. Majlis tersebut telah diadakan pada jam 6.30 petang yang dihadiri oleh Presiden PMRAM 2010, Saudara Shahrizan bin Mohd Hazime bersama Naib Presiden 2 merangkap Lajnah Muhafazah, Saudara Mohamad Azlan bin Haji Alias.

Majlis dimulakan dengan ucapan aluan-aluan oleh Pengerusi Majlis serta diteruskan dengan ucapan Pengarah Program Musim Panas 2010, Saudara Ahmad ‘Afif Zuhdi bin Ahmad Zaki. Majlis kemudiannya diteruskan dengan ucapan Pengerusi DPM (MAQAZ) Shoubra, Saudara Naim bin Hasan serta ucapan perasmian oleh Presiden PMRAM 2010, Saudara Sharizan bin Mohd Hazime.

Dalam ucapan perasmian, Presiden PMRAM banyak membicarakan tentang krisis mahasiswa dibumi Mesir iaitu mempertahankan hak dan maruah. Beliau juga menyeru supaya berakhlak dengan akhlak islamiyyah yang sebenar. Beliau juga menyebut tentang 24 protokol yang telah dicipta oleh Zionis terhadap dunia dan perkara ini benar-benar terjadi pada zaman sekarang. Salah satu daripada 24 protokol itu ialah :

"Cara memerintah sebaik-baiknya ialah dengan menggunakan kekerasan dan keganasan bukan dengan perbincangan ilmiah. Hak itu terletak kepada kekuatan. Siapa kuat, dialah berhak, kerana dalam hukum alam, kebenaran terletak kepada kekuatan. (rujuk Protokol-Protokol Mesyuarat Para Pimpinan Ilmuan Zionis)” ujar Presiden PMRAM.

Beliau juga mengaitkan protokol Zionis ini dengan situasi mahasiswa Mesir sekarang dan juga menghuraikan tentang kepentingan mempertahankan hak dikalangan mahasiswa.

Majlis perasmian diserikan dengan tayangan daripada Adhoc LIMA ’10 yang kemudiannya diakhiri dengan penyampaian cenderahati kepada Presiden PMRAM dan dif tetamu jemputan.

Sebagai pembuka kepada Program Lima 2010, mahasiswa Shoubra disajikan dengan program pertama daripada program-program Lima 2010 iaitu Talk Show Bait Muslim. Kira-kira 100 orang telah membanjiri Dewan Ibnu Jazari. Talk Show Bait Muslim telah dipengerusikan oleh Saudara Amar bin Jusoh, mahasiswa Tahun 1 dan menampilkan ahli panel yang tidak asing di kalangan mahasiswa Mesir iaitu Saudara Hairul Nizam bin Mat Husain bersama isterinya dan Saudara Hakimi bin Hussein.

Majlis kemudiannya disajikan dengan tayangan berkaitan dengan Bait Muslim sebelum berakhir dengan penyampaian hadiah kepada ahli panel yang terlibat. Turut hadir pada majlis tersebut Saudara Shahrizan bin Mohd Hazime, Presiden PMRAM bersama Saudara Azlan bin Haji Alias Naib Presiden II selaku Lajnah Muhafazah. Penyampaian hadiah telah disempurnakan oleh Presiden PMRAM dan Pengarah Program Talk Show Bait Muslim , Saudara Zul Fakaar bin Mat Ghani

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal