11 June 2010

Apakah Rahsia Di Sebalik Laporan Pembunuhan Tentera Mesir?



GAZA - Perdana Menteri Palestin, Ismail Haniah yang juga merupakan salah seorang pemimpin HAMAS berkata, bahawa Kerajaan Palestin yang ditadbir HAMAS telah selesai membuat siasatan berkenaan isu seorang tentera Mesir yang terbunuh beberapa bulan yang lalu ketika mengawal di menara kawalan di sempadan Mesir.

Ketika ditemuramah agensi berita di Gaza, Ismail Haniah menjelaskan bahawa HAMAS telah menyerahkan laporan siasatan mengenai isu tersebut kepada Pihak Berkuasa Mesir. Namun beliau tidak menyebut hasil keputusan siasatan itu, bagaimanapun beliau berkata sambil tersenyum, "kami telah menyerahkan laporan itu kepada Mesir, maka Mesir tahu keputusannya".

Beliau sekali lagi mengecam pembunuhan ke tentera Mesir dan menyifatkan ia dengan 'perbuatan jenayah', bukan sahaja HAMAS membantah pembunuhan itu, malah sesiapapun yang ada perasaan, menurut Ismail Haniah.

Namun, dari jurucakap gerakan HAMAS, Sami Abu Zuhri yang berpandangan lain berkata bahawa siasatan tersebut tidak lagi sempurna malah tidak menemui keputusannya disebabkan Mesir menolak dari mengadakan penyelarasan bersama HAMAS bagi menyiasat perkara ini.

Sumber 11/06/2010, suratkhabar Shourouk(Mesir)

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal