12 June 2010

Freedom Fotillah : Amerika Sokong Tindakan Bangang Israel


Terbaca di dalam web HidayatuLlah.com, yang bertajuk "Amerika Mengeluarkan Resolusi Membenarkan Tindakan Israel". Ya, Amerika pun mangkuk hayun jugak. Sama je dua ekor ni.

Diberitakan bahawa, Senat AS akan merangka draf resolusi menyokong tindakan Israel menyerang Freedom Fotilla baru-baru ini. Bahkan pada Khamis lalu 10 Jun, majoriti Parlimen AS menyokong serangan tersebut.

Amerika juga mengecam Iran kerana membela rakyat Gaza, dan meminta supaya Turki menguatkan hubungannya dengan Israel. Amerika ni memang geng dengan Israel. 2 X 5.

Apa yang dipuji ialah tindakan Turki dan Iran. Pimpinan mereka begitu berani mengecam tindakan Israel tersebut. Baru-baru ini, Erdogan memberitahu bahawa "Israel jangan harap dapat gas daripada Turki".. padan muka pun.

Iran pula dengan selambanya mengutuk terang-terangan dan bersedia menghantar kapal misi bantuan lagi untuk ke Gaza. Oh.. Malaysia bagaimana pula? Saya ternanti-nanti..

Indonesia pun agak berani apabila pihak mereka menggesa kerajaan Indonesia menghantar tentera ke Gaza. Adakah kita juga perlu gesa kerajaan Malaysia untuk hantar tentera?

Teruskan perjuangan. Laknat Amerika dan Israel.


Muhammad Mujahid bin Ir Haji Mohammad Fadzil
Fakulti Usuluddin, Jabatan Akidah dan Falsafah
Universiti al Azhar

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal