04 June 2010

Gambar : Qurra' Mesir Turun Ke Program Anjuran Syoubra, Tahniah!

Sumber : BP Adlan (link)








Rumah Johor Rab`ah kembali melakar sejarah apabila kali ini didatangi oleh para Qurra` dari Ma`had Qiraat Shoubra. PMRAM Cawangan Shoubra telah menganjurkan Haflah Takrim Qurra` bagi menghargai jasa para `guru` mereka di Ma`had.

Diberitakan seramai sepuluh orang Qurra` yang menjadi tenaga pengajar di Ma`had Qiraat Shoubra hadir memeriahkan Majlis. Di samping itu, saudara Shahrizan Mohd Hazime selaku Presiden PMRAM turut dijemput berada sebaris bersama para Qurra` dihadapan. Turut memeriahkan majlis ialah mahasiswi Qiraat dari Mansurah yang datang menaiki 4 buah tramco.

Sepertimana yang kita ketahui, pada tahun lalu dewan ini dibanjiri oleh pelajar Malaysia dalam Majlis Pembacaan Kutub Sittah anjuran PMRAM Pusat. Lebih mengharukan lagi, para Masyaikh sanggup berpenat lelah menaiki tangga setinggi 6 tingkat demi menjayakan Majlis tersebut. Pastinya tanggal 17-20 Oktober 2009 tidak pernah hilang dari memori saya.

Tahniah buat PMRAM Cawangan Shoubra di atas kejayaan Majlis kali ini buat julung-julung kalinya. Tidak dilupakan buat para ad hoc pelaksana yang bertungkus lumus menjayakannya. Mudah-mudahan doa para Masyaikh sentiasa bersama kalian.

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal