01 June 2010

Konvoi Gaza : Solat Hajat Dan Qunut Nazilah Adalah Benteng Kita - Presiden


KAHERAH, 1 Jun – Dunia hari ini sedang menyaksikan kekejaman tentera Zionis Israel. Kekejaman demi kekejaman telah dilakukan oleh pihak Yahudi itu sangat membimbangkan seluruh masyarakat dunia yang cintakan keamanan dan keadilan.

Namun, pada hari ini kebanyakkan pemimpin-pemimpin besar dunia seolah-olah membisu dan meredhai setiap perbuatan yang dilakukan oleh tentera Zionis Israel itu. Pencabulan hak asasi dan kemanusiaan itu wajar dikutuk oleh seluruh negara-negara Islam bahkan seluruh negara-negara yang cintakan kepada keamanan.

Presiden PMRAM, Saudara Shahrizan Mohd Hazime ketika ditemui semalam, menyeru semua pihak agar memainkan peranan masing-masing serta menggesa kuasa besar dunia membuat sebarang tindakan kepada Israel.

“PMRAM juga mengecam Amerika Syarikat sebagai kuasa besar dunia yang hanya membiarkan tindakan zalim yang dilakukan”

“Kita sentiasa bersama-sama dengan umat Islam diseluruh dunia yang inginkan keamanan serta menuntut keadilan, kita tidak akan berdiam dengan isu yang melanda umat Islam pada hari ini, kita optimis dengan kebangkitan Islam suatu hari nanti dan tanah suci Palestin pasti akan dibebaskan. Ini adalah janji Allah SWT kepada kita” ujar Presiden PMRAM.

Presiden PMRAM itu juga menyeru seluruh ahli PMRAM dan mahasiswa Islam yang berada dibumi Mesir agar melakukan Solat Hajat dan Qunut Nazilah sebagai benteng utama dalam menghadapi kezaliman.

Semalam menyaksikan beberapa buah BKAN menganjurkan Solat Hajat dan Qunut Nazilah iaitu Selangor, Johor dan juga Terengganu.

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal