03 June 2010

Mahasiswa Malaysia Di Syria Mengecam Tindakan Israel


Persatuan Pelajar Malaysia Syria (PPMS) hari ini melahirkan rasa kesal dan mengutuk sekeras-kerasnya tindakan biadab dan kejam regim Zionis Israel yang menyerang armada kapal induk Mavi Marmara yang membawa misi kemanusiaan konvoi bantuan antarabangsa Gaza dan secara tidak langsung menahan kesemua aktivis yang berada dalam armada tersebut.

Konvoi kemanusiaan Gaza-Freedom Fotilla ini adalah kali ke-4 yang membawa 7 buah kapal dan membawa sejumlah besar aktivis sukarelawan dari seluruh dunia bagi menghantar bantuan kemanusian kepada seluruh penduduk di Gaza.

PPMS menyeru kepada semua Ahli PPMS terutamanya, dan seluruh rakyat Malaysia supaya solat hajat & doa qunut nazilah bagi mendoakan keselamatan dan kesejahteraan seluruh tahanan yang berada di bawah Israel daripada kekejaman Israel dan kita pohon supaya perbuatan terkutuk ini dibalas oleh Allah s.w.t.

Dalam masa yang sama, marilah kita memboikot barangan Israel dan kuncu-kuncunya dalam melahirkan rasa tidak puas hati kita terhadap tindakan tidak perikemanusiaan Israel dan rasa simpati kita terhadap sahabat kita yang berada dalam tahanan Israel.

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal