07 July 2010

Ketagih : Wanita Minum Coke 20 Tin Sehari

LONDON - Berat seorang wanita, Lisa McKay meningkat dengan mendadak sehingga mencecah 120.6 kilogram (kg) gara-gara ketagihannya meminum minuman berkarbonat Coca-Cola sebanyak 20 tin sehari, lapor sebuah akhbar semalam.

Akibat ketagihannya itu, dia sanggup bangun pada pukul 4 pagi untuk minum minuman tersebut.

Pada usia 24 tahun, McKay perlu membeli dua kerusi ketika menaiki kapal terbang dan akan berasa keletihan walaupun berjalan sejauh beberapa meter.

Namun akhirnya, ibu kepada dua orang anak itu terpaksa menjalani satu pembedahan di Hospital Dolan Park kerana masalah kegemukannya. Selepas pembedahan itu, dia mengharamkan minuman Coca-Cola di rumahnya.

Kini, McKay sudah berjaya mengurangkan hampir 63.5kg berat badannya.

"Bukan senang menghilangkan ketagihan minum Coke. Saya mengalami simptom yang serius seperti menggeletar selepas berhenti meminumnya," kata McKay yang turut gemar memakan makanan ringan dan snek.

Dia menyedari perlu melakukan sesuatu mengenai berat badannya apabila badannya tersangkut di kawasan permainan kanak-kanak ketika menemani anaknya dan menyifatkannya sebagai satu pengalaman yang memalukan.

"Saya sekarang hanya mengambil 1,000 kalori sehari.

"Saya makan dua keping roti bakar untuk sarapan, sebiji pisang dan oren pada waktu makan tengah hari dan menjadikan sayur-sayuran sebagai juadah makan malam," kata McKay. - Agensi

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal