13 August 2010

Pengajian Di Bulan Ramadhan

Alhamdulillah, di Bulan Ramadhan ini, diserikan dengan kelas yang cukup sinonim dengan nama "Ramadhan", iaitu kelas Syeikh Nuruddin.. Tahun ini juga, ditambahkan seri lagi dengan kelas pengajian Syeikh Rohimuddin..

Badan Pengetahuan dan Penyelidikan di bawah kendalian Madrasah Imam Syafie PMRAM akan mengadakan Daurah Khas bersama Fadhilatus Syeikh Rahimuddin An-Nawawi Al-Bantani dengan pembacaan kitab Tafsir Al-Jailani. Pengajian akan diadakan di Rumah Terengganu jam 7.00 pagi ini merupakan kesinambungan pembacaan kitab tafsir Al-Jailani sebelum peperiksaan yang lalu.

Pembacaan kitab tafsir kali ini akan diadakan sepanjang bulan Ramadhan bermula 1 Ramadhan 1431 H, dengan mingguan pada hari Sabtu sehingga Rabu.

Pada hari Khamis bermula 19 Ogos 2010, daurah akan diteruskan dengan diskusi kitab "Fiqh A-Shiam" karangan Dr. Yusof Al-Qardhawi oleh Saudara Mohd Hanif Haron (Pengerusi Fellow MANHAL PMRAM). Diskusi ini berlangsung selama 3 kali (19 Ogos, 2 dan 9 September 2010) di Rumah Terengganu seawal jam 7.00 pagi.

Pihak PMRAM berharap agar Ramadhan kali ini dapat dijadikan sebagai medan kita semua menambahkan lagi pengisian rohani bagi mendapatkan keredhaan Allah S.W.T.

Semoga manfaat ini dapat memberikan pengisian kepada para sahabat..

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal