07 August 2010

PMRAM Banyak Membantu Kemerdekaan Negara - En Saiful


KAHERAH, 2 Ogos - Majlis Perasmian Karnival Kenangan 80 Tahun PMRAM telah dirasmikan oleh Kuasa Usaha Sementara, En Shaiful Anuar Muhammad. Beliau yang hadir bersama isteri telah merasmikan program Karnival itu Dataran Hayyu Asyir.

"Persekutuan Melayu Repuplik Arab Mesir (PMRAM) telah wujud sejak tahun 1930 lagi. Ini bermakna, sepanjang 80 tahun kehidupannya sehingga kini sudah tentu banyak asam garam PMRAM telah lalui. Evolusi penubuhan dan perkembangannya juga kita sedia maklum."

"Kita tidak dapat menafikan bahawa kewujudan PMRAM telah banyak membantu mempertahankan kemerdekaan negara kita." tambah beliau.

"Ramai pemimpin di kalangan kita adalah merupakan hasil didikan dan jasa PMRAM. Sumbangan semasa menuntut di Mesir suatu ketika dahulu."

"Saya percaya PMRAM akan terus memainkan peranannya dengan baik sejajar dengan perkembangan semasa. Budi yang ditaburkan oleh PMRAM amatlah banyak." ujarnya

"Saya ingin katakan dalam rangkap 4 kerat pantun berikut "Jauh sungguh pergi mandi, maksud hati hendak bertapa, berat sungguh menanggung budi, 80 tahun memang tak lupa" ujar beliau dengan tepukan gemuruh oleh hadirin yang hadir.

Program pembukaan itu telah dihadiri hampir 1000 orang mahasiswa membanjiri Dataran Hayyu Asyir. 20 PMRAM Cawangan mengambil bahagian di dalam perbarisan kontijen di Dataran tersebut.

Karnival kali ini menjadi satu sejarah buat PMRAM kerana usianya sudah menjangkaui 80 tahun.

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal