08 October 2010

Lebih 900 Buku Kronologi Khas ARMA Diedarkan Secara Percuma


KAHERAH, 7 Oktober - Unit Panitia ARMA di bawah Lajnah Perancang Dan Panitia PMRAM pada tahun ini terus meneruskan langkah dalam menyemarakkan kembali sensitiviti ahli PMRAM khususnya berkenaan hak PMRAM yang dinafikan di ARMA.

Bermula dengan pameran di KEKAL '10 (Karnival Kenangan 80 Tahun PMRAM), Unit Panitia ARMA terus memperkasakan gerak kerja penerangan berdasarkan tema yang dibawa iaitu " ARMA : Hak Kita & Jasa Mereka ".

Sepanjang tempoh gerak kerja yang dilakukan, Unit Panitia ARMA telah pun mengedarkan lebih 900 naskhah buku kronologi berkaitan sejarah Unit Panitia dan ARMA kepada seluruh mahasiswa/wi di Mesir.

Pengedaran buku secara percuma tersebut disifatkan sendiri oleh Pengarah Unit Panitia ARMA, Saudara Hanif Musa sebagai satu langkah yang permulaan yang serius dalam membawa kembali isu ARMA ini.

"Kajian yang telah dilakukan di peringkat Unit Panitia ARMA menunjukkan ahli-ahli PMRAM khususnya semakin kurang menjiwai isu ARMA ini.

Tidak menafikan bahawa mereka mengetahui akan sejarah yang berlaku, namun kecaknaan ke atas hak yang dirampas adalah berkurangan" tambah beliau.

Kini, Unit Panitia ARMA telah pun menjalankan pameran bergerak sebanyak 2 kali iaitu pada 2 Oktober di hadapan rumah BKAN Pulau Pinang dan 7 Oktober di perkarangan Rumah Kelantan Baru. Dan pameran bergerak ini digabung jalinkan bersama dengan Unit Dana Syaqah.

Menurut Timbalan Presiden, Saudara Muhamad Zuhaili Saiman sebagai bukti pihak PMRAM optimis dalam mengajar kepada ahli akan sikap mempertahankan hak.

Beliau juga menambah bahawa lebih-lebih lagi, antara usul yang dibawa oleh PMRAM ialah mengembalikan intergriti mahasiswa yang di antaranya menekankan soal hak dan maruah.

Beliau mengharapkan akan segala tindakan yang telah disusun dan diatur oleh Unit Panitia ARMA akan dapat menaikkan sensitiviti mahasiswa/wi berkenaan hak PMRAM yang telah hilang sejak 18 tahun dahulu.

sumber : PMRAM.org

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal