06 November 2010

PMRAM Berperanan Mencorak Kepimpinan Negara Sekarang - Dato Duta


Sumber : PMRAM.org

KAHERAH, 5 Nov - Kedutaan Besar Malaysia Kaherah (KBMK) telah menerima kunjungan rasmi daripada PMRAM yang diketuai oleh Presiden Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) saudara Shahrizan Mohd Hazime.

Antara Badan Pengurus yang turut sama dalam kunjungan hormat itu Timbalan Presiden PMRAM saudara Zuhaili Saiman, Naib Presiden II PMRAM saudara Azlan Haji Alias dan saudara Mohd Adlan Mokhtarudin, Setiausaha Agung PMRAM saudara Mohd Taufik Mohd Dahlan serta saudara Mohd Solehuddin Mohd Safien Ketua Badan Kebudayaan Keseniaan dan Sukan PMRAM.

Prof Madya Dato Fakhruddin bin Abdul Mukti Duta Besar Malaysia ke Republik Arab Mesir begitu berbesar hati menerima kunjungan rasmi dari PMRAM ini, kedatangan Presiden beserta rombongan ini menggambarkan PMRAM optimis untuk bersungguh-sungguh untuk menjalinkan kerjasama yang lebih erat lagi antara PMRAM dan KBMK.

Pertemuan yang berlangsung dalam suasana ceria itu berlangsung selama 2 jam. Kunjungan ini turut sama memberi peluang yang Tuan Yang Terutama lebih mengenali persatuan yang banyak berjasa di Mesir ini.

Beliau menyifatkan kedatangan PMRAM ini, satu perkembangan yang baik antara PMRAM dan KBMK dalam menjaga kebajikan pelajar-pelajar Malaysia yang berada di Perlembahan Nil sambil mengulas peranan kepimpinan PMRAM dalam mencorak kepimpinan negara sekarang dan berharap supaya mahasiswa fokus dengan apa yang dikehendaki oleh Kerajaan Malaysia di bawah pimpinan YAB Dato Seri Najib Abd Razak.

"PMRAM akan memberi kerjasama yang sepenuhnya dengan KBMK perkara yang melibatkan kebajikan dan pendidikan mahasiswa/wi di timur tengah ini", ujar Presiden PMRAM ketika diminta mengulas pertemuan ini.

Beliau juga berharap pertemuan ini akan terus mengeratkan hubungan yang sedia ada ini dan seterusnya dapat meneruskan agenda kerajaan Malaysia dalam melaksanakan dasar kerajaan Malaysia sendiri "Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan"

Majlis itu diakhiri dengan penyampaian cenderahati PMRAM kepada Tuan Yang Terutama Prof Madya Dr Fakhruddin Abd Mukti.

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal