01 November 2010

PMRAM Serius Laksana Agenda Akademik Mahasiswa

Sumber : PMRAM.org

KAHERAH, 31 Okt – Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) sentiasa memandang serius terhadap perkara yang berkaitan pendidikan dan akademik mahasiswa.

Bermula daripada persediaan yang dilakukan untuk mahasiswa dan mahasiswi baru menghadapi Imtihan Qabul yang lepas sehinggalah yang terbaru ini iaitu perlaksanaan kelas tutorial berpusat melalui Badan dan Unit Pendidikan & Komunikasi Bahasa yang akan bermula secara rasminya pada 4 November ini.

Kelas tutorial pada tahun ini akan diletakkan sepenuhnya di bawah PMRAM. Ini bererti setiap Badan Kebajikan Anak Negeri (BKAN) yang telah mengadakan kelas tutorial akan diserapkan terus sebagai kelas tutorial di peringkat PMRAM Pusat.

“Usaha ini dilakukan semata-mata untuk melihat keterlibatan PMRAM Cawangan BKAN secara bersama dalam memacu kecemerlangan akademik sesuai dengan subtopik ucapan dasar Presiden PMRAM 2010 ‘Kecemerlangan Akademik Sebagai Senjata Utama’ “, Ujar Saudara Abdul Aziz bin Ali, Ketua Badan Pendidikan dan Komunikasi Bahasa PMRAM.

“Selain itu juga tindakan ini dilakukan demi memastikan pencapaian akademik di setiap BKAN berada dalam keadaan yang seimbang supaya tidak ada BKAN yang terlalu jauh ketinggalan di belakang dari sudut pencapaian prestasi akademik”, tambah beliau lagi.

Bukan itu saja kelas tutorial berpusat ini juga bertujuan untuk merapatkan ikatan ukhuwwah antara mahasiswa-mahsiswa baru sebagai kesinambungan ukhuwah yang telah terjalin dalam program Kembara Jejak Realiti (KEJORA ’10) yang lalu.

Justeru, PMRAM mengharapkan semua mahasiswa dan mahasiswi dapat memberi komitmen yang sepenuhnya terhadap perjalanan kelas tutorial berpusat pada kali ini agar impian untuk mengejar kejayaan dimakbulkan oleh Allah s.w.t.

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal