13 January 2010

Hantar Buku Untuk Disemak

Alhamdulillah, kelmarin saya telah menghantar karya yang ke 5 kepada Us Helmi Aris Negori Sembilan. Saya bertemu beliau di rumahnya. Tajuknya apa? Heheh.. tunggu je. Buku-buku sebelum ini, telah disemak oleh Us Khairi Abdullah Perak. 3 buah buku telah beliau semak. Terima kasih kepada beliau.

Insya Allah, banyak lagi usaha saya untuk cuba menulis buku. Cuma nak carik modal, pening jugak. Tapi, insya Allah rezeki tu ada.. Akhirnya, baru sebijik buku yang keluar..

Saya harap, semua pelajar Azhar akan cenderung untuk tulis buku jugak. Sepanjang saya berada di Malaysia sebelum ini, kurang kelihatan buku-buku yang dikarang oleh Ustaz-ustaz Azharian. Terjemahan pun kurang. Mungkin saya yang tidak tahu ketekunan mereka menulis dan menerbitkan buku.

Ingat, penulisan itu bukannya satu "minat". Sebaliknya ia adalah kewajipan bagi seorang penuntut ilmu, apatah lagi mereka yang bercita-cita untuk menjadi ulama. Sedikit artikel ringkas yang pernah saya tulis.. sila klik kat bawah ni.. semoga bermanfaat.
Muhammad Mujahid bin Mohammad Fadzil
Kuliah Usuluddin, Akidah dan Falsafah
Universiti al Azhar

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal