26 November 2010

4 Ahli DPMT Terlibat Dalam Satu Kemalangan

QUWAISSINA, 25 Nov - Empat ahli Dewan Perwakilan Mahasiswa Tanta, telah tercedera dalam satu kemalangan jalan raya membabitkan tramco di kawasan lebuhraya, Jalan Shibin– Tanta, dekat sini, malam tadi.

Maklumat dari hospital Quwaissina berkata, mangsa yang cedera itu dikenali sebagai Mohd Ridhuan Bin Abdullah,22, Mohd Kamel Bin Abdul Rahman,22, Mohd Fakhrullah Bin Abdul Halim,22 dan Nurhaliz Syafiq Bin Zakaria,20.

"Mohd Ridhuan Bin Abdullah, kini telah dipindahkan ke hospital Shibin untuk menerima rawatan lanjut dan mangsa- mangsa lain dibawa pulang untuk menerima rawatan di Hospital Universiti Tanta dan telah dibenarkan pulang.

Antara magsa lain dalam kejadian itu, Saudara Imran Bin Zainal Abidin dan Hasmadi Mohd Nor. Kedua- dua mereka terselamat.

Selain kecederaan dialami, mangsa juga telah kehilangan telefon bimbit, wang ringgit, passport, Kad Bank dan dokumen penting dan lain- lain lagi.

Sebelum kejadian berlaku, tramco tempahan dari Tanta berkenaan dikatakan sedang dalam perjalanan pulang dari Airport setelah mengambil Saudara Kamel, saudara Fakhrullah dan saudara Asmadi yang baru tiba dari Malaysia. kejadian itu berlaku pada kira-kira 8.15 malam waktu mesir.

Ketika ditanya kepada salah seorang mangsa yang selamat, Saudara Imran,"Kita percaya kenderaan itu dipandu laju ketika memotong sehingga menyebabkan ia terbabas dan merempuh tiang dan terbalik ditengah jalan, Semua terpelanting keluar dari tramco" katanya.

Sejurus menerima panggilan dari mangsa dan beberapa orang individu, Pihak DPMT yang diketuai oleh Pengerusinya, Saudara Sulaiman Bin Ismail terus bergegas segera ke Quwaissina untuk mengetahui keadaan mangsa.

Setelah tiba di sana kira- kira jam 9.45 malam, Pihak DPMT berusaha mendapatkan maklumat jelas mangsa dari pihak Hospital Quwaissina. Selepas selesai mendapatkan maklumat mangsa, Pihak DPMT menbuat perbincangan meminta untuk membawa pulang mangsa untuk menerima rawatan lanjut di Hospital Universiti Tanta supaya memudahkan urusan.

Selepas tiba kira- kira 10.45 membawa pulang tiga orang mangsa ke Tanta, Pengerusi bersama Exco UKK dan beberapa lagi orang bergegas pula ke Hospital Shibin untuk mengetahui status rawatan saudara Mohd Ridhuan yang dirawat disana.

Pihak DPMT berharap, supaya semua ahli dan Mahasiwa yang lain berdoa untuk keselamatan dan kesihatan sahabat kita yang mengalami kemalangan ini agar tabah dan bersabar diatas ujian besar ini. Untuk maklumat lanjut mangsa, Pihak DPMT akan memaklumkan dari masa kesemasa.

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal