27 April 2011

JPMK@EM Dibusukkan Lagi Oleh Khairi Di Zagazig


Kesal dengan apa yang telah dilakukan oleh Khairi Jalalluddin, seorang pegawai Atase EM. EM adalah nama baru bagi JPMK yang telah busuk disebabkan tangan-tangan pegawai atase mereka sebelum ini. Tetapi bau busuk tersebut masih lagi berterusan walaupun sudah ditukar nama.

Sampah, kotoran degil, bangkai, najis dan sebagainya adalah sesuatu yang busuk. Walaupun ia ditukar nama kepada kotoran degil yang wangi, sampah mawar dan lain-lain, ia tetap busuk. Kecuali dengan membersihkan segala unsur busuk tersebut.

Baru-baru ini, Khairi Jalalluddin telah menziarahi Zagazig tanpa jemputan. Kesempatan yang ada, beliau telah mengumumkan bahawa perjumpaan tersebut di antara UMNO dan mahasiswa di Zagazig. Sudahlah datang tidak berjemput, katanya hendak bertemu sebentar, tetapi akhirnya telah ditukarkan kepada majlis bersama UMNO. (sila rujuk di sini)

Tak salah kalau Khairi nak berpolitik, tetapi apa yang salahnya melibatkan mahasiswa untuk terlibat sama dalam politik tersebut. Sedangkan selama ini, EM beriya-iya mendakwa PMRAM sebagai pertubuhan politik. Tetapi akhirnya, najis tersebut terpalit pada muka mereka sendiri.

Khairi, anda perlu sedar, selagi mana anda berbuat begini, parti kesayangan anda itu akan semakin busuk, dan parti tersebut akan hancur disebabkan tangan anda sendiri. Nasihat ini bukanlah ditujukan untuk anda seorang sahaja, tetapi untuk para pendokong Kelab UMNO sendiri.

Sepatutnya, sebagai sebuah kelab yang berdaftar di bawah JPMK, kalian perlulah mengikut prosedur, sopan, dan beretika. Kelab UMNO perlulah mencerminkan etika yang sepatutnya, bukanlah dengan bertandang ke Zagazig atas nama EM, kemudian majlis tersebut ditukarkan kepada majlis bersama Kelab UMNO.

Kalian sendiri telah mencerminkan gambaran yang buruk terhadap UMNO di hadapan mata mahasiswa. Maka, agen penjahanam Kelab UMNO dan UMNO sendiri adalah kalian sendiri. berubahlah sebelum terlambat.

Buat EM dan pegawai-pegawai atasenya yang bermasalah, buanglah najis yang terdapat di dalam pejabat kalian. Tindakan Khairi hanya membusukkan kembali nama EM, dan merosakkan etika sebagai seorang Kakitangan Kerajaan. Kalau nak berpolitik, silakanlah.. tetapi etika dan prosedur perlu diikuti.

Boleh juga rujuk pada Laman Sosial Khairi sendiri..

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal