06 April 2011

Kebangkitan Dan Peristiwa Akhir Zaman Sehingga Kemunculan Yakjuj Makjuj

Baru-baru ini, saya telah diuji oleh Allah apabila Buku Hari Kiamat saya tergendala disebabkan kerosakan serius pada laptop. Ditambah lagi dengan kerosakan pada Hard Disk, yang menyebabkan penulisan dan kajian saya selama 6 tahun itu sudah "hilang".

Saya telah menghasilkan backup sebelum ini, namun backup tersebut belum dikemaskini. Banyak isi dan penambahan dibuat, tidak sempat untuk di"backup"kan..

Tetapi, di dalam artikel ini, bukanlah untuk saya mengulas panjang berkenaan karya ini. Cuma, ingin saya ketengahkan bahawa dunia sememangnya hampir sampai ke penghujung. Helaian demi helaian kajian saya, hampir sama dengan apa yang berlaku sekarang ini.

Boleh saya simpulkan di sini, tentang apa yang akan berlaku. Iaitu :

1. Kebangkitan demi kebangkitan akhirnya akan mengembalikan sistem khilafah.

2. Dalam masa yang sama, bekalan yang air yang terdapat di Negara Haram Israel semakin kering. Bekalan air mereka bergantung pada Tasek Thabari.

3. Setelah wujudnya sistem khilafah ini, masalah demi masalah masih lagi wujud. Antaranya masalah nasionalisme sehingga menyebabkan pergaduhan sesama bangsa di Mekah, dan menyebabkan pertumpahan darah yang dahsyat di situ.

4. Ketika tercetusnya pertumpahan darah itu, Imam Mahdi diangkat sebagai pemimpin bagi menyelesaikan pergaduhan tersebut. Akhirnya beliau sendiri diangkat menjadi khalifah.

5. Setelah kemunculan Imam Mahdi, Dajjal pun keluar daripada sarangnya. Lalu menghantar tenteranya untuk menghapuskan Imam Mahdi. Namun tentera mereka telah dibenamkan oleh Allah di pertengahan jalan.

6. Semua manusia di dunia pergi mendapatkan Imam Mahdi untuk berbai'ah dengannya. Dalam masa yang sama, Dajjal melebarkan pengaruhnya, dan serangannya ke negara-negara lain.

7. Serangan dajjal demi serangan akhirnya menyebabkan Imam Mahdi dan Umat Islam berkumpul di Syria sebagai pusat pentadbiran Islam ketika itu.

8. Dajjal pun melakukan serangan sehinggalah ke Syria. Ketika Dajjal hampir sampai di Syria, dan menuju ke Masjid Umawi, Nabi Isa AS pun diturunkan dari langit.

9. Setelah itu, Nabi Isa AS pun membunuh Dajjal, dan semua tentera Dajjal lari bertempiaran sehinggalah pokok bersuara apabila orang kafir bersembunyi di belakangnya.

10. Setelah tentera Dajjal dihapuskan sedikit demi sedikit, keamanan pun hampir tercapai.. Sehinggalah seluruh dunia kembali aman di bawah pemerintahan Khilafah Imam Mahdi.

11. Keamanan tidak berterusan begitu sahaja.. ujian muncul semula. Iaitu kemunculan Yakjuj Makjuj yang merosakkan dunia.. Perkara ini akan saya sambung dalam artikel akan datang. Insya Allah..

bersambung....

2 comments:

Unknown on April 13, 2011 at 11:43 PM said...

salam. artikel yang menarik! Boleh saya dapatkan rujukan peristiwa ini dari kitab mana, ustaz?

laladotkom on November 1, 2011 at 8:14 AM said...

hebat. bila lagi nak post entry yg seterusnya ? tak sabar nk baca.

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal