31 January 2010

Siapa Yang Fitnah Islam Itu Pengganas?

Semenjak tahun 2000 lagi, Islam dituduh sebagai pengganas. Siapa yang tuduh? … MEDIA.. Berapa juta manusia tertipu dengan penipuan ini? Manusia seluruh dunia yang sudah tertipu dengan media ini, semakin hari menghentam Islam dalam pelbagai sudut. Pernahkah kita terfikir, atau pernahkah kita melontarkan soalan ini “benarkah Islam itu pengganas sepertimana berita dalam media?”

Lalu, orang-orang bodoh berduyun-duyun berhujah dengan media untuk membuktikan bahawa Islam itu pengganas. Walhal berkemungkinan berita tersebut palsu.. Langsung tidak mengkaji, terus menghentam tanpa sebarang bukti dan dalil.

Antara yang dimomokkan oleh media ialah, 11 September adalah angkara pengganas, dan mereka digambarkan sebagai “orang Arab” yang beragama Islam. Bermula daripada detik tersebut, seluruh dunia semakin keliru tentang Islam.

Maka, golongan Sekular yang bodoh mula menunding jari kepada Islam, di manakah keadilan dan keamanan yang dibawa oleh Islam? Walhal, mereka hanya menonton televisyen, kemudian terus membuat spekulasi. Hari ini, telah dibuktikan bahawa 11 September adalah didalangi oleh orang dalam Bush.. Boleh tengok dalam kajian-kajian dan bukti-bukti yang telah dikemukakan dalam internet ini..

Apabila “bersembang” tajuk ini, terdetik untuk menjelaskan tentang penciptaan hadis-hadis palsu. Kesemua hadis-hadis palsu ini telah berjaya dibongkarkan oleh ulama-ulama kita dengan begitu terperinci.. Apakah kelebihan dalam Islam? Bagaimanakah Islam boleh kekal dengan ketulenan Agamanya berdasarkan wahyu?

Inilah yang dinamakan sebagai ilmu. Lihatlah berjuta-juta ulama Islam yang berselerak di seluruh dunia.. Bandingkan pula dengan agama lain.. Bandingkan pula dengan pemikiran sesat hari ini.. Siapakah pendokong Sekularisme? Siapakah pendokong Nasionalisme? Bagaimanakah pemikiran sesat ini boleh diasaskan? Siapakah pula pendokong Feminisme yang mengagungkan ke”tuan”an wanita?

Manusia-manusia yang bertaklid dengan pemikiran sesat ini langsung tidak melihat kepada unsur-unsur ini. Apabila mereka melihat seorang sekular berpidato.. mereka mengatakan bahawa inilah kebenaran.. Apabila melihat Aminah Wadud berpidato, mereka mengatakan inilah perjuangan.. Walhal inilah kesesatan mereka yang cuba merosakkan Islam..

Lihat juga bagaimana ulama’-ulama’ dapat membezakan di antara hadis palsu dan hadis Nabi SAW yang sebenar. Beribu-ribu kitab telah memperincikan bagaimana hendak membezakan di antara kedua-duanya.. Juga terdapat puluhan ribu kitab yang menjelaskan tentang perbezaan di antara kebenaran dan kesesatan, penipuan dan hakikat dan sebagainya.

Tetapi mereka telah dibutakan dengan berita-berita media… Hasilnya mereka bertaklid buta dengan media, dan menyebabkan mereka menghina semula Islam.. Walhal, siapakah yang menyiarkan berita menghina Islam itu? Adakah kita mempercayai media ataupun umat Islam?

Berapa juta video yang telah disebarkan oleh media yang menceritakan tentang keganasan Islam… tidak ketinggalan juga, jutaan video yang cuba menyelamatkan Islam dan menafikan tuduhan-tuduhan tersebut.. Tetapi, video serangan terhadap Islam, masih lagi dimenangi..

Ingat, Islam tidak memerangi wanita, kanak-kanak dan orang tua… Tetapi di dalam beberapa video yang disiarkan di dalam berita dunia.. menyiarkan pembunuhan geng-geng bertopeng terhadap kaum wanita.. siapa geng bertopeng tersebut? Media terus menjawab “tanpa ragu-ragu”, bahawa itulah Islam… Kita bagaimana pula?

Wahai manusia, keluarkan diri kamu dari bertaklid buta dengan media..!! Berjaga-jaga, fitnah akhir zaman sedang berleluasa..

Muhammad Mujahid bin Ir Haji Mohammad Fadzil
Kuliah Usuluddin, Jabatan Akidah dan Falsafah
Universiti al Azhar

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal