04 June 2010

Memori Bergambar, Bersama Qurra Mesir Anjuran Syoubra

oleh : Zulikhwan Zahari (link)

3 Jun 2010 menjadi suatu memori yang pastinya tidak akan hilang dan akan terus segar dalam ingatan setelah berlangsungnya Haflah Takrim al Qurra' yang julung-julung kali diadakan.

Sekali lagi Dewan Asrama Johor, Raba'ah mengukir sejarah sebagaimana yang telah dilakukan pada tahun lalu sempena Majlis Pembacaan Kutub Sittah bersama masyaikh al Azhar. Sebagaimana yang dirancang, sepuluh orang masyaikh termasuk Naib Mudir serta Presiden Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir, Ustaz Shahrizan Mohd Hazime yang hadir menyempurnakan Haflah Takrim al Qurra'.

Hampir 300 orang peserta yang terdiri daripada mahasiswa Qiraat Shoubra dan mahasiswi Qiraat Mansurah hadir memenuhi Dewan Asrama Johor, Raba'ah. Turut menyerikan majlis adalah kehadiran dua kanak-kanal comel iaitu Tuan Mohd Uwais al Qarny bin Tuan Mohd Azman dan Luqmanul Hakim bin Mohd Tarmizi.

Semoga semua yang turut serta dalam majlis mendapat manfaat dan menjadikan setiap amanat para masyaikh yang disandarkan dengan nas-nas al Quran dan hadis sebagai pakaian harian ahli al Quran.

Terima Kasih kepada semua pihak yang terlibat dalam menjayakan Haflah Takrim al Qurra' samada secara langsung atau tidak langsung. Hanya Allah yang mampu membalas segala jasa yang telah kalian curahkan.

Memetik respon daripada Maulana Syeikh Sayyid Ali Abdul Majid, Naib Pengerusi Lajnah Pentashih al Quran Mesir, alhamdulillah, satu majlis yang sangat baik dan diberkati. Setiap perkara yang baik pasti Allah akan bersamanya.

Masyaikh menerima cenderahati

Semua masyaikh yang hadir
Sesi bergambar
Kenangan
Amanat dan doa daripada Maulana Syeikh Sayyid Ali Abdul Majid
Syeikh Hassan Rejab, Syeikhul Awwal Bi Khazandarah
Syeikh Muhammad Abdul Nabi
Syeikh Redha Ali Darwish
Siswi
Presiden PMRAM bersama masyaikh

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal