11 June 2010

Sistem Maya Israel Telah Ditembusi Dan Digodam Oleh Hacker Turki!


Di dalam akhbar Era Muslim (link) bertarikh hari ini (11 Jun) memberitakan bahawa sistem maya Israel telah berjaya ditembusi dan digodam oleh para Hacker Turki dan Arab. Ha.. ambik ngko.. Rasa macam nak ucapkan padan muka kepada Israel.

Antara serangan maya yang berjaya dilakukan adalah sehingga berjaya menembusi sistem Israel di Tel Aviv dan berjaya merosakkan ribuan sistem mereka, seperti sistem business, media, olahraga dan televisyen.

Sementara itu, pakar internet Israel Dr. Pavel Tal mengingatkan bahawa sistem-sistem pemerintah pun bakal diserang dan digodam, sebagai sasaran berikutnya. Berita ini hasil laporan AlJazeera.Net.

Haha.. padan muka kepada Israel. Hangpa ingat media tu hang punya. Sebelum ini, saya telah menyenaraikan sebanyak 87 senarai Yahudi yang menguasai Media Amerika. Padan muka, sistem yang mereka buat, dan mereka sangka bahawa mereka akan menjuarainya, akhirnya mereka sendiri kalah.

Tapi, apabila difikirkan, apakah peperangan akan beralih kepada PEPERANGAN MAYA? Adakah ini yang dimaksudkan dengan perang akhir zaman? Persoalan ini tidak mampu dirungkaikan sekarang, mungkin lagi 40 tahun, soalan ini akan terjawab!

Muhammad Mujahid bin Ir Haji Mohammad Fadzil
Fakulti Usuluddin, Jabatan Akidah dan Falsafah
Universiti al Azhar

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal