24 March 2011

Video Seks : Fitnah Yang Keterlaluan

KUALA LUMPUR, 23 Mac: Tindakan para pemimpin Umno BN kini ternyata semakin keterlaluan, apabila mereka sanggup melakukan apa sahaja termasuk menipu dan mengabaikan kepentingan rakyat di tanah air sendiri, demi mengekalkan kuasa.

Terbaru, untuk menarik perhatian rakyat supaya menyokong mereka, mereka juga sanggup membuat dan menayangkan video lucah kepada golongan tertentu yang mengaitkannya pula dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ahli Parlimen Baling, Ustaz Taib Azamuddin Md Taib berkata, tidak sedarkah mereka dengan bahaya fitnah yang dibuat oleh mereka itu. Pada hal dalam Islam fitnah itu ditegah oleh Allah dan bahayanya amat besar.

Menurut beliau, antara bahaya fitnah, ia akan menyebabkan seseorang itu terkena dosa qazaf, merosakkan diri sendiri, masyarakat dan negara.

"Orang yang membuat dan menyebarkan fitnah juga perlu sedar, jika hari ini dia membuat fitnah kepada seseorang, suatu hari nanti fitnah yang dibuatnya itu akan turut menimpa dirinya sendiri pula," tegasnya ketika ditemui di lobi Dewan Rakyat, di sini, hari ini.

Selain menyebarkan fitnah dengan video itu, menurut beliau, para pemimpin Umno BN kini turut berusaha membawa masuk pekerja-pekerja asing ke negara ini dengan bilangan yang besar untuk menjadi pengundi dalam Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13 nanti.

Sehingga kini, beliau difahamkan seramai 90,000 pekerja asing telah diluluskan untuk dibawa masuk ke negara ini yang akan berperanan sebagai pengundi bagi pihak BN dalam PRU ke-13 yang akan diadakan tidak lama lagi.

Katanya, selain PRU, mereka juga akan turut dipergunakan oleh Umno BN dalam siri pilihan raya kecil dari semasa ke semasa untuk menghadapi Pakatan Rakyat bagi membolehkan mereka menempa kejayaan.

Ketika mendedahkan perkara itu, beliau berkata, daripada angka itu, 45,000 orang didatangkan dari India manakala selebihnya dari negara-negara lain termasuk Myanmar.

"Pekerja dari Myanmar kini kebanyakannya tinggal di Langkawi dan bekerja sebagai nelayan, sehingga menyebabkan nelayan-nelayan tempatan di Langkawi mengalami kerumitan untuk menangkap ikan akibat persaingan daripada mereka," ujarnya yang juga Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat.

Keadaan itu terjadi kerana mereka yang didatangkan dari Myanmar itu sendiri yang lebih berkuasa dalam aktiviti menangkap ikan berbanding nelayan tempatan kerana dibantu dan disokong sepenuhnya oleh para pemimpin Umno.

"Mengenai kemasukan pekerja-pekerja dari India, peliknya, mereka sanggup membawa masuk pekerja dari India sedangkan orang-orang India yang dah ada di negara kita sendiri banyak yang tak ada kerja.

"Selain itu, mereka sanggup membantu pekerja-pekerja India dari India dalam segala segi, sedangkan orang-orang India yang ada di negara kita sendiri banyak yang tak ada rumah," katanya.

Sehubungan itu, beliau menasihati orang ramai agar berfikir lebih jauh dengan permainan politik kotor para pemimpin Umno BN dan tidak lagi memberikan kepercayaan kepada mereka untuk memerintah negara dalam PRU Ke-13 akan datang.

2 comments:

Ocean17 on March 25, 2011 at 3:28 AM said...

Assalamualaikum,

Tuan penulis, pada mulanya saya tertarik dengan balasan ulasan tuan penulis berkenaan akad nikah di dalam masjid dan telah mula berminat mengikuti perkembangan tulisan tuan penulis dan mula menganggap tuan penulis sebagai tempat bertanya. Tetapi saya amat kecewa dengan entry tuan penulis seperti di atas kerana bagi saya tidak rasional dalam menilai sesuatu perkara. Amat berlainan sekali nada tuan penulis pada masa tuan memberi ulasan berkenaan akad di masjid dengan tulisan tuan berkenaan video seks Anwar. Sesungguhnya saya juga amat tidak menyukai para pemimpin UMNO dan cara mereka menguruskan hal ehwal negara, tetapi bagi saya patutkah kita menjatuhkan hukum fitnah selagi belum terbukti kebenarannya. Saya juga menghormati saudara Anwar tetapi kita perlu teliti dahulu sebelum menilai. Moga tuan penulis dipanjangkan umur, dipermudahkan segala urusan dan diberkati Allah.

Salam

Ibnu Ir Fadzil on March 25, 2011 at 6:05 AM said...

Salam.

Mohon maaf, berita ini saya petik daripada Harakahdaily. Saya ada sediakan link di bawahnya. Cuma, video tersebut memang berunsur fitnah pun. Ketulenan video itu belum dipastikan, tetapi sudah dihebahkan bahawa pelakunya adalah Anwar. Bukankah hebahan seperti ini dinamakan "fitnah"?

Terima kasih. Sama-sama bermuhasabah.

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal