03 November 2010

PMRAM Bersyukur Dengan Kehadiran Habib Ali Al-Joofre Al-Yaman



Sumber : PMRAM.org

KAHERAH 31 Okt - Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) melahirkan rasa syukur dan berbangga dengan kehadiran Al-Alim Al-Allamah Habib Ali Al-Jufri Al-Yamani ke program penutup Majlis Pembacaan Kutub Sittah Siri II.

Program yang dilaksanakan selama 4 hari tidak termasuk hari jumaat bermula pada 27 oktober sehingga 31 Oktober itu memberikan kepuasan kepada setiap peserta yang hadir. Tambahan pula seramai 14 orang masyaikh yang turut sama memeriahkan majlis penutup tersebut.

Presiden PMRAM Saudara Shahrizan bin Mohd Hazime dalam satu kenyataannya memberitahu bahawa PMRAM begitu optimis dalam melaksanakan program dan aktiviti bagi mencapai matlamat yang disasarkan.

Tambahnya lagi, bukti program Kutub Sittah Siri II ini mendapat sambutan yang menggalakkan apabila penyertaan menjangkau 1300 orang. Kehadiran peserta bagaikan lautan manusia yang berada di dalam dewan.

Katanya, Kutub Sittah Siri I diserikan dengan kehadiran Al-Alim Al-Allamah Sheikh Ali Jum'ah Mufti Negara Mesir. Manakala pada tahun ini Kutub Sittah Siri II dihadiri oleh ulamak tersohor yang hadir daripada Yaman.

Turut hadir di dalam program penutup Kutub Sittah Siri II tersebut ialah Al-Alim Allamah Sheikh Doktor Umar Abdullah Kamil, anggota World Assiciation Al-Azhar Graduates (WAAG). Program penutup tersebut berakhir pada jam 7.30 malam waktu tempatan.

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal