29 April 2010

Isu Penghapusan DPM : Coretan Dairi 27 April Di Mansurah


Sebuah artikel yang saya petik sekali lagi di dalam blog peribadi Pengerusi Mansurah, Ustaz Amirul tentang kenyataan rasmi perpindahan ke Kaherah. Beliau pergi menemui Amid Kuliah Banat sepertimana yang tercatat..

Jam 1 petang tadi satu perjumpaan bersama amid kuliah banat iaitu Dr Jabir Sayid Mubarak telah diadakan. Ana tidak mahu mengulas panjang apa yang telah diperbincangkan namun secara kesimpulannya, perkara ini masih lagi dalam perbincangan dan penelitian daripada peringkat Rais Jamiah Pusat. Pihak amid meminta agar menunggu sehingga qarar secara bertulis sampai.

Namun, untuk menunggu qarar tersebut sampai, kami (wafidin) di peringkat Mansurah akan mengeluarkan surat bagi menjelaskan hal ehwal keadaan mahasiswa/wi wafidin sekiranya dipindahkan ke Kuliah Ulum ini.

Dan baru sekejap tadi, mereka di Mansurah juga mengadakan perjumpaan kali kedua untuk membincangkan isu ini. Semoga hak mahasiswa terbela. Masih lagi tidak kedengaran suara JPMK, dan persatuan-persatuan lain yang mendakwa masing-masing menjaga kebajikan.

InsyaAllah, Perjumpaan bersama lajnah yang telah dibentuk pada hari semalam (26hb Apr 2010) akan dibuat pada malam ini (27hb Apr 2010) selepas isyak di Dewan Persada Jazirah Al-Ward (dewan Mahasiswa/wi Malaysia). Perjumpaan ini lebih tertumpu kepada isi kandung surat yang akan dikeluarkan secara bersama. Surat ini bukanlah di bawah persatuan mahasiswa/wi tetapi ia adalah surat daripada mahasiswa/wi wafidin yang berada di Mansurah. Terima atau tidak surat ini adalah perkara kedua. Insya Allah surat ini akan diserahkan kepada amid pada keesokan hari (rabu-28hb Apr 2010).

Muhammad Mujahid bin Ir Haji Mohammad Fadzil
Fakulti Usuluddin Jabatan Akidah dan Falsaafah
Universiti al Azhar

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal