30 April 2010

Khairi Memberi Komen Di Blog Us Syafik.. Putar Belit Lagi..


Kesal. Khairi masih enggan mengaku kesalahan memfitnah orang. Artikel beliau yang bertajuk "PMRAM Diminta Jangan Menyusahkan Ahli" telah dicopy dan diulas sedikit di dalam blog Us Syafik. Sila lihat di sini.

Lalu, beliau memberikan komenter sepertimana berikut :

Khairi Jalalluddin said...

Setelah Presiden PMRAM dipanggil mengadap 27 April 2010 (SELASA) beliau tidak dapat mengemukakan dokumen berkaitan prosedur "wajib Pegawai Kerajaan berjumpa PMRAM dahulu" baru boleh ke Muhafazah sebagaimana yang didakwa, sebaliknya banyak berdalih. Sekian terima kasih.

Puan Ainon ini tiada kaitan dengan UMNO. Akidah ana itu hak ana dengan Allah SWT. Harap Puan Ainon jaga aqidah sendiri tak pelu pertikai aqidah orang lain. Maaf.

Kemudian, Presiden PMRAM sendiri menjawab kembali cerita yang cuba diputarbelitkan oleh beliau yang memang terkenal dengan perangai itu.

Shahrizan bin Mohd. Hazime said...

Diharap En Khairi Jalaluddin lebih amanah dan profesional dalam memberikan fakta

1)Presiden PMRAM sendiri yang mahu berjumpa dengan En Khairi demi mempertahankan maruah Pengerusi Tanta. Bukan 'dipanggil mengadap'.

2)Dalam perjumpaan tersebut En Khairi tidak dapat mengemukakan bukti yang kukuh tuduhan terhadap Pengerusi Tanta. (Pengerusi Tanta adalah wakil kedutaan)

3)Sebagai seorang yang profesional, Presiden PMRAM TIDAK MENJAWAB isu berkenaan polisi. Sebaliknya meminta En Khairi memohon maaf secara terbuka. Bukan 'tidak dapat mengemukakan'.

4)Diharap pembaca tidak keliru dengan isu utama yang dibincangkan. ISU TUDUHAN EN KHAIRI TERHADAP PENGERUSI TANTA.

Sekian. Wassalam

Ya, apa pandangan anda? Hebat tak dia memutar belit cerita. PMRAM sememangnya ingin bertemu. Tiba-tiba dikatakan sebagai "dipanggil mengadap". Poyo tak sudah. Lidah belit. Sehingga kini Khairi masih tak mahu memohon maaf secara terbuka. Ego sangat. Sudah buat salah, tidak mahu mengaku pula. Kemudian putar belit cerita.

Muhammad Mujahid bin Ir Haji Mohammad Fadzil
Fakulti Usuluddin, Jabatan Akidah dan Falsafah
Universiti al Azhar

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal