18 November 2010

Khutbah Raya PMRAM Dihadiri 1300 Orang


KAHERAH, 16 Nov - PMRAM pada hari ini menganjurkan solat sunat Hari Raya Aidil Adha di Masjid Musa An-Nusair, Hayyu Sabiek.

Solat hari raya itu dihadiri oleh segenap ahli-ahli PMRAM yang berada di Kaherah dan juga Muhafazah. Kehadiran yang mencecah hampir 1300 orang memenuhi Masjid Musa An-Nusair seawal jam 7 pagi itu terdiri daripada mahasiswa Pengajian Islam dan Perubatan.

Khutbah Aidil Adha pada tahun ini disampaikan oleh Timbalan Presiden PMRAM, saudara Muhammad Zuhaili bin Saiman dan imam solat sunat hari Raya Aidil Adha, saudara Ahmad Huzaifah Fauzi. Khutbah kali ini menyentuh kisah pengorbanan Nabi Ibrahm dan Nabi Ismail, isu-isu semasa ummat Islam dan juga sejagat.

Di peringkat PMRAM pada tahun ini juga menyediakan bekalan sarapan untuk dibawa pulang.

Pada malam sebelum hari raya, seluruh kepimpinan PMRAM Pusat telah turun ke Badan-Badan Kebajikan Anak Negeri (BKAN) bersama memeriahkan malam takbir raya dan Perutusan Aidil Adha Presiden PMRAM 2010.

Kemeriahan Aidil Adha di perantauan pada tahun ini sedikit sebanyak mengubat kerinduan mereka kepada keluarga dan sanak saudara di Malaysia

PMRAM.org

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal