05 November 2010

PMRAM Menghadiri Dialog Tentang Gerakan-Gerakan Islam Masa Kini

PMRAM.org

KAHERAH, 4 Nov - Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) telah dijemput untuk menghadiri program "Dialog Tentang Gerakan-Gerakan Islam Masakini" bersama dengan Prof Dr Hassan Hanafi.

Program yang diadakan di Dewan Solah Kamil Universiti Al-Azhar itu telah dihadiri oleh wakil-wakil gerakan mahasiswa Islam Nusantara yang dianjurkan oleh Persatuan Pelajar Mahasiswa Indonesia (PPMI).

PMRAM yang diwakili oleh saudara Syeikh Muhammad Mujahid bin Sikh Nawawi, Naib Setiausaha Agung PMRAM dan saudara Mohd Faizzudin Ghazali, Ketua Badan Penerangan & Penerbitan PMRAM itu tiba di Dewan Solah Kamil sekitar jam 3.30 petang dan disambut oleh pihak penganjur.

Program itu juga dianjurkan oleh Lembaga Kajian dan Sumberdaya Manusia (LAKPESDAM) yang ditubuhkan oleh Pengurus Besar Nahdatul Ulama' (PBNU).

Perbincangan semasa dibincangkan mengenai pandangan Prof Dr Hassan Hanafi terhadap gerakan-gerakan Islam sedunia. Beliau juga merupakan pensyarah di Universiti Cairo dan merupakan seorang akademik dan pemikir.

Beliau juga pernah terlibat secara langsung dengan gerakan revolusi kebangkitan Mesir sekitar tahun 1940

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal