30 October 2010

Berita Pelancaran Usrah Di Mansurah

DPJA 20 Oktober 2010- Majlis pelancaran gabungan Jabatan Muzakarah Berkelompok dan Unit Hisbah berlansung dengan jayanya walaupun menghadapi sedikit permasalahan teknikal terputus elektrik.

Majlis yang dipengerusikan oleh Ustazah Fatimatuzzahra' Binti che Som itu dimulakan dengan bacaan ummul kittab bagi memberkati majlis. Seterusnya, majlis diteruskan dengan bacaan ayat suci Al-Quran surah Al-Hujrat oleh Ustazh Syeikrozi dan terjemahannya oleh Ustaz Sobri Bin Mastori.

Majlis perasmian pelancaran ini dibuka tirai dengan ucapan oleh Ustaz Fadhil Bin Hasanuddin selaku Pengarah Unit Hisbah DPMM dan Ustaz Abdul Kadir Bin Umar selaku Pengarah Muzakarah Berkelompok DPMM. Majlis juga menjemput Ketua Unit Dakwah HEWI DPMM Al-Fadhilah Ustazh Nadia Che' Yusop. Dan seterusnya ucapan oleh perasmi program iaitu Pemangku Pengerusi DPMM Al-Fadhil Ustaz Aliffudin Bin Ramlee. Kemudian majlis dilancarkan dengan gimit pelancaran. Seterusnya ahli menyaksikan video terjah MB yang disediakan oleh AJK pelaksana JMB.

Majlis diteruskan lagi dengan pengisian santai iaitu FORUM ikhwah vs akhawat dari sudut komitmen oleh panel yang tidak asing lagi iaitu Al-Fadhil Ustaz Amin Taufiq Bin Mohd Rifain dan digandingkan dengan Ustazah Azimah Bt Arbain yang dipengerusikan oleh Al-Fadhilah Ustaazh Fadhilah Bt Esa.

Kemantapan Fikrah Membina Syakhsiah

Abdul Kadir B Umar
Pengarah Jabatan Muzakarah Berkelompok
Dewan Perwakilan Mahasiswa/wi Mansurah
Sesi 2010/2011

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal