27 October 2010

Gambar-gambar Hari Pertama Majlis Pembacaan Kutub Sittah

Sumber : kutubsittah-pmram.blogspot.com

Barisan Masyaikh di Majlis Perasmian


Fadhilah As-Sheikh Al-Ustaz Ad-Duktur Muhammad Mahmud Abu Hashim menurunkan tandatangan di atas plat buku kutub sittah untuk menyempurnakan gimik perasmian


Presiden PMRAM menyampaikan cenderahati kepada perasmi


Fadhilah As-Sheikh Usamah


Fadhilatus Sheikh Dr. Yusri Rushdi As-Sayyid Jabr Al-Hasani


Kaherah, 27 Oktober - Majlis Pembacaan Kutub Sittah siri Ke-2 PMRAM 2010 telah berlangsung dengan jayanya dengan kehadiran peserta yang mencecah sehingga 1100 orang beserta kehadiran tetamu kehormat. Dewan Nadi Riadhi sekali lagi menempa sejarah kerana dipilih sebagai lokasi berlangsungnya Majlis Pembacaan Kutub Sittah Siri Ke-2. Kehadiran para peserta yang membanjiri perkarangan Dewan Nadi Riadhi seawal jam 6.30pagi. Majlis yang gilang gemilang ini telah bermula pada jam 8.30pagi dengan upacara majlis perasmian yang disempurnakan oleh Fadhilah As-Sheikh Al-Ustaz Ad-Duktur Muhammad Mahmud Abu Hashim Dekan Kuliyyah Usuluddin Universiti Al-Azhar, Kampus Zaqaziq mewakili Al-Imam Al-Akbar Sheikh Al-Azhar Al-Ustaz Ad-Duktur Ahmad Muhammad Thoyyib.

Majlis pembacaan hadi dimulakan oleh Fadhilah As-Sheikh Usamah Sayyid Mahmud Al-Azhari pada Kitab Al-Umrah bermula hadis yang ke 1773 sehingga hadis yang ke 1917(Kitab Puasa).

Seterusnya majlis pembacaan diteruskan dengan pembacan oleh Fadhilah As-Sheikh Ad-Duktur Yusri Rushdi As-Sayyid Jabr Al-Hasani sehingga hadis yang ke 2046 seterusnya menamatkan kitab al-i'tikaf.

Seusai Solat Fardhu Asar, pembacaan hadis diteruskan oleh Al-'Alim Al-'Allamah As-Sheikh Muhammad Ibrahim Abdul Baith Al-Kittani sehingga akhir kitab As-Salam.

Majlis ditangguhkan dengan bacaan doa oleh Al-'Alim Al-'Allamah As-Sheikh Muhammad Ibrahim Abdul Baith Al-Kittani.

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal