27 October 2010

Keputusan Imtihan Qabul 2010 : Mengejutkan Semua Pihak

KAHERAH, 25 Oktober – Keputusan Imtihan Qabul untuk kemasukan ke Universiti al-Azhar bagi sesi pengajian 2010/2011 telah pun dikeluarkan oleh pihak Universiti al-Azhar secara rasminya hari ini selepas semakan untuk kali kedua dilakukan atas permintaan pelbagai pihak. Namun keputusan tersebut tidak banyak berlaku perubahan sebagaimana sebelum daripada ini.

“Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) pada hari ini sempat membuat analisa penuh keputusan tersebut. Dan apa yang mengejutkan kita pada hari ini ialah bilangan pelajar yang lulus hanyalah 307 orang (41.43%) berbanding jumlah yang gagal iaitu seramai 350 orang (47.23%)daripada jumlah keseluruhan pelajar yang menduduki peperiksaan itu seramai 741 orang. Jumlah tersebut tidak melebihi separuh daripada jumlah keseluruhan pelajar ”.ujar Saudara Abdul Aziz bin Ali, Ketua Badan Pendidikan dan Komunikasi Bahasa PMRAM.

“Dan jika dibandingkan dengan pencapaian pelajar tahun lepas ternyata keputusan pada tahun ini sangat merosot. Pada tahun lepas hanya 5 orang pelajar sahaja yang gagal dalam peperiksaan tersebut “.

Namun begitu kita mengharapkan agar semua pelajar dapat menerima keputusan tersebut dan terus berada di sini kerana peluang untuk menuntut ilmu masih lagi terbuka luas “.Tambah beliau lagi.

Berikut merupakan keputusan penuh yang dikeluarkan di peringkat PMRAM sebagai rujukan kepada pihak-pihak yang berkenaan.




0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal