26 October 2010

PMRAM Tetap Teguh Hadapi Ancaman Dan Rintangan


Sumber : pmram.org

KAHERAH 24 Oktober - Presiden PMRAM Saudara Shahrizan bin Mohd Hazime meminta seluruh ahli dan pendokong PMRAM agar tetap teguh serta tidak goyah dengan prinsip dalam menghadapi isu-isu yang melibatkan integriti pihak-pihak berwajib.

Menurutnya, sebagai mahasiswa dan mahasiswi Islam, kita diajar untuk menegur dan mengubah kemungkaran dengan cara profesional. Bukanlah hanya dengan meluahkan perasaan meminta simpati atau pun hanya berkata-kata tanpa ada sebarang tindakan.

"PMRAM mahukan seluruh ahli dan pendokong bertindak dengan cara yang profesional. Buktikan bahawa kita adalah mahasiswa Islam. Sebab itulah Islam menggariskan bahawa berani dan tegas itu termasuk dalam akhlak islamiyah" tegas beliau ketika memberi ucapan amanat emas pada Majlis Penerangan Isu Semasa dan Mahasiswa.

Majlis pencerahan isu seputar mahasiswa itu diadakan di Dewan Tok Kenali, Rumah Kelantan Baru Haiyu Sabiek. Kehadiran pada malam tersebut mencecah hampir 1000 orang sehingga ada di kalangan ahli yang terpaksa berada di luar kawasan rumah akibat kehadiran melimpah.

Katanya, isu hak dan kebajikan yang PMRAM perjuangkan perlu diteruskan walaupun menghadapi pelbagai halangan dan rintangan.

Menurutnya, Islam mengajar umatnya untuk mempertahankan hak dan maruah kerana umat Islam punya harga diri. Demikianlah keadaan sebagai seseorang yang bergelar mahasiswa Islam. Maka menuntut hak dan mempertahankan maruah merupakan akhlak yang perlu dikembalikan dalam jiwa umat Islam.

Justeru, beliau menegaskan bahawa sebenarnya mahasiswa Islam marah terhadap sikap dan tindakan yang menyalahi etika dan disiplin sebagai penjawat awam. Dan bukanlah marah kepada batang tubuh orang yang melakukannya.

Beliau juga menggesa kepada seluruh AJKT PMRAM Cawangan serta ahli untuk tetap teguh bersama-sama dengan PMRAM walaupun diuji dengan halangan dan kekangan. Sesungguhnya kekuatan yang paling utama adalah bersatu dan jangan sesekali berpecah

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal