25 March 2010

Lagi Aduan Tentang Isu Pukul Di Mansurah


sumber :
sanggazalim.blogspot.com

Harap Kan Korang Memang Senyap laaaaa

Spnjang aku buat blog ni, orng kte cam2. Kata aku buat fitnah ah,reka2 cerite ah,tokok tambah ah,nk laga orang ah, korang ingat aku ni tak reti pasal fitnah2 ni.

Ble dah jd kes ni, aku paksa diri aku jd penulis camnie,klu ikut hati,nak je aku p pukul sekor2 setan2 muka baik tu. Tapi klu buat mcm tu, aku jadi setan mcm diorang gak ah,pastu mula ah nak kata junior tak hormat senior ke apa, dah senior perangai mcm sial.

Aku dpt agi maklmat, pasal kes hanif mahmud ni, yg lagi pelik bin ajaib, hanif mahmud lak dprsalahkan kerana sebar cerite dia kena ugut pukul pada kawan2 die. Yng kata hanif brsalah tu lak geng2 yg seksa hanip slma 3 jam tu. Aku takleh bayang, si hanip tu yang nk kena pukul, tiba2 dia lak brslah krana bagi tahu orang lain yg dia yg nak kena pukul.

Aku kata mmng jahat nak mapus la geng2 ni!

Diorng ugut sampai nak mati berjam2, ramai2 lak tu, pastu minta hanif rahsia kejahatan diorang, kalu korang kat tmpat hanif, kompen korang setuju jer. Bila dah heboh cerita dosa diorang, nak salahkan hanip lak!

Pstue suruh hanip minta maaf pesal bocor cerita dorang...arghhhh!! memang panas giler arrrhhh

Yg lagi sedih,kawan2 hanip mahmud sendiri kata hanip mahmud ego krna tak nak minta maap... memang takder otak bdk2 kat sini! Yg bdk2 pempuan jenis otak singkat pun ramai, bila dah jd prkara ni bukan nak p tanya khabar or siasat sndiri hal sebenar,tp terus kata kes ni pasal ego!

Ego kepala hotak ko!

Kalu ko nak kena bunuh, pastu bila ko nak lari,pembunuh tu mintak ko smbunyikn kes ni, takkan ko nak senyap je lepas tu.. Aku takleh cakap apa ah, memang senior2 kat sini otak pendek. Yang samseng gile tu takyah cerita ah, yang bajet baik lak otak pendek,malang tol aku dduk dlm komuniti camni.

Aku bile tahu je hal sbenar kes ni, aku brsyukur pesal aku dapt tahu pragai sbenar puak2 sito tu, bila kt dpn duk ckp, klu nk tegur orng buat slah kena brhikmah, yng diorang p buat hanip mahmud camtu tu hikmah ape kebende! Kepala hotak dia!

tadi pun ada dak2 ni duk bising, geng2 samseng ni duk buru sape buat blog ni, pastu duk tuduh geng2 hanif mahmud sbar mklumat.. weh piraun2 skalian. Meh aku cerita sikit pasal piraun yg dh mati tu, piraun mesir dulu nak bunuh nabi musa,last2 nabi musa tu anak angkat dia sendiri!

Ko nak sangat cari aku yek?

Aku nk cakap ko, klu mklumt dikalang ko sendiri aku dpt tahu, toksah mimpi ah nak cari.. Baik ko bimbang balasan ALlah pada korang tu. KOrang rasa korang betul ke?

Arini aku dpat tahu, tahun lpas ada senior kena pukul dgn sito gak..yg tulun cover line lak katanya salah sekor dari penasyid kumpulan VOM, cuma aku tak dpt nak compeng sape yg cover line tu, dari cerite senior2, bdk yg kena pukul tu sampai trauma, dan ade kmungkinan atara sebab dia repeat year krana tekanan tu..

Insyllh aku akan cari mklmt, siapa yg terlibat pukul senior tahun 4 , yg pasti skrang si sito tu jugak yg pukul..

Last sekali ah,, utk bdk2 yang duduk atas pagar.. Korang ingat dengan diam bodoh camtu, ko takkan diprsoal depan tuhan nanti, yg jenis bajet ukhuwah tu, aku minta ko satu je

Korang buat solat hajat 2 rakaat je, pastu ko doa, supaya ALlah tunjukkan kebenaran sebenar, dan bagi pengajaran terbaik bagi penjahat2 yg sebenar!

Sekurang2nya,korang leh jawab depan tuhan nanti, kawan2 ko sendiri kena pukul tanpa sebab pun korang senyap je,siap suruh diam lagi.

Bukan aku suruh ko pukul orang pun, nak harap kn korng siasat hampeh ahhh....

Aku dpt bnyk email dari bdk2 luar yg nak kenal siapa sito n tahik2 lain so aku letak carta organisasi penganas mansurah ni.. Yang paling aku highlight yg nama ibrahim, psl dia pmula fitnah, si sito tu takyah cakap ah,tp yg aku nmpak, benda ni ada kaitn hanip dan agen gmn,bkn psl pribadi atau prsatuan sangat pun, bdk2 sini sendiri mklum mcm mana prangai pegawai2 gmn, semuanya jenis samseng. jd tak heran klu anak2 buah dia cam tu prangai.

Selamat bertaubatlah korang semua, aku bagi 3 hari supaya tunjuk bukti ko taknak. Skrang, ambik lah sedikit 'dakwah' aku pada korang!

1 comments:

Ibnu Ir Fadzil on April 3, 2010 at 1:24 AM said...

Kenyataan Rasmi Perubatan Mansurah Berhubung Isu Pukul

Dengan nama ALLAH yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

Assalamualaikum

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ

{ Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan}{Al-Hujurat 6}

Merujuk kepada kejadian yang baru berlaku, antara saudara Muhammad Hanif b Mahamud dengan saudara Ahmad Syamir b Abdullah (Sito) dan rakan-rakannya, saya mewakili pihak PERUBATAN Cawangan Mansurah akan mengeluarkan satu kenyataan rasmi untuk panduan umum dan untuk kepentingan perpaduan ahli PERUBATAN Cawangan Mansurah.

Saya telah mendengar kenyataan daripada kedua-dua pihak hasil daripada kejadian yang berlaku. Pihak Sito mengaku telah mengugut untuk melakukan kekerasan kepada saudara Hanif Mahamud pada 6/3/2010 hari Jumaat malam Sabtu antara pukul 12 tengah malam hingga 3 pagi.

Pada kejadian itu, saudara Hanif Mahamud telah berjanji untuk tidak menyebarkan perkara tersebut kerana perkara itu telah dianggap selesai, dan mereka juga telah bermaaf-maafan. Tetapi saudara Hanif Mahamud telah mengadukan kejadian itu kepada beberapa kawannya, yang menyebabkan isu ini kembali timbul.

Disebabkan kejadian itu, pelbagai salah faham dan fitnah-menfitnah timbul. Jadi saya menyeru kepada seluruh ahli PCM untuk merujuk hanya kepada kenyataan rasmi dari PCM sahaja bagi memastikan tidak timbul salah faham terhadap kejadian ini.

Saya juga menyeru kepada ahli-ahli PCM supaya tidak mengeluarkan sebarang bentuk kenyataan berhubung dengan kejadian ini kerana ditakuti ianya mengandungi fitnah kepada mana-mana pihak yang akan menjejaskan perpaduan antara kita semua.

Sehubungan ini, saya memberi amaran kepada pembuat blog yang terlibat supaya menutup blog dengan segera. Ingatlah bahawa kita adalah hamba ALLAH dan ALLAH Maha Melihat segala perbuatan kita.

Akhir kata, marilah sama-sama kita jauhkan unsur-unsur perpecahan dan fitnah. Jauhkan dari berburuk sangka antara satu sama lain dan hindarilah dari menjadi agen-agen membawa fitnah dalam masyarakat. Sempena peperiksaan yang semakin hampir, marilah semua berusaha menuju kejayaan dan kecemerlangan bersama.

“ ILMUAN BERBAKTI TEGUH SEHATI “

“ Cintakan Rasulullah Pemangkin Biah Solehah “

Yang menjalankan amanah :
Muhammad Ikram bin Ishak,
Pengerusi
PERUBATAN Cawangan Mansurah 2009/2010

link : http://ibnuirfadzil.blogspot.com/2010/03/kenyataan-rasmi-presiden-perubatan_25.html

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal