31 May 2010

Alangkah Bagusnya Kalau Khairi Beradab Sikit..


Oleh : Lagendaseni

Buat pengetahuan ustaz Mujahid. Rabu 26hb ana ke JPMK kerana ada sedikit urusan. Tiba di sana sekitar jam 9.45 pagi. kelihatan ramai pelajar perubatan di tingkat 1 sedang menanti urusan.Ana di maklumkan oleh seorang petugas di sana semua pegawai ada mesyuarat, jadi kena tunggulah!

Sekitar jam 11.00 baru lah kami dapat berurusan dengan Encik Khairi Jalaludin dipejabatnya (sebenarnya memang berharap sangat dapat berusan dengan KJ, nak tengok juga pegawai yang baru-baru ini kecoh dengan pelbagai isu-isu pelajar)

Ana menanti atas kerusi sambil mendengar celoteh2 dari mulut KJ dalam melakukan kerja (amboi ada juga terselit ayat2 cucuk PMRAM... sempat lagi tu) Seorang demi seorang selesai berusan dengan KJ. Tiba giliran ana, ketika itu ada beberapa siswa siswi kebanyakkan pelajar perubatan. KJ minta kad JPMK katanya sesiapa yang tidak mempunyai kad tersebut tidak boleh buat urusan.

Ana maklumkan kepada KJ tidak mempunyai kad tersebut, dengan megahnya dia suruh ana keluar ambil borang kemudian isi berikan kepadanya dengan segera. Cumanya ana terkilan dengan tegurannya dengan begitu angkuh.

Sebenarnya ana tak kisah jika teguran itu dilafaz dengan sopan beradab. Nampaklah sikit teladan yang baik.Jadi pesan ana selepas ini kepada sesiapa yang dijodohkan berurusan dengan KJ bersedialah dari segi mental dan jangan lupa bawa kad JPMK kalau tak ada pun bawa aje kad PMRAM...

0 comments:

Post a Comment

Artikel Popular

Dairy

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal