30 May 2010

Karnival Sukan Program Anjuran Kelab UMNO? Atau Program Kerajaan?



Erm.. saya menerima lagi buat kali ke berapa entah, email daripad Pedas Cili tentang Karnival Sukan. Sebelum ini juga tentang kisah yang sama. Saya menantikan penjelasan daripada mana-mana pihak, yang boleh memberi penjelasan.

Salam,

Untuk pengetahuan Ustaz Mujahid, mesyuarat Kelab UMNO bersama Encik Jamil, Encik Khairi dan Warden ARMA (pun join sekali) telah membincangkan tentang Karnival Sukan yang akan diadakan pada Bulan Julai nanti. Masalah yang paling teruk saya lihat ialah, mesyuarat ini tidak melibatkan Encik Saiful yang merupakan individu tertinggi.

Bukan setakat itu sahaja, Encik Saiful telah dibelakangkan oleh mereka. Ia berpunca apabila Encik Saiful inginkan program ini diadakan di Kaherah. Namun, beberapa orang tertentu tidak setuju, dan orang ini membuat kertas kerja lain, dengan membelakangkan Encik Saiful. Jadi, perancangan baru ini dibuat tanpa Encik Saiful.

Beberapa orang masih berkeras untuk mengadakannya di bawah nama Kelab UMNO Kaherah, sedangkan ia sepatutnya program tersebut under kerajaan. Mereka akan cuba mengaburi mata semua orang, bahawa program ini di bawah Kementerian Beliau dan Sukan, hakikatnya ia adalah di bawah Kelab UMNO Kaherah.

Saya harap, email saya ini dapat disiarkan, supaya mengelakkan pelajar daripada terkeliru.

Kepada para pembaca, sekiranya ada sesiapa yang boleh menjelaskan perkara ini? Persoalan saya, Karnival Sukan pada Bulan Julai nanti, di bawah anjuran siapa? Adakah Kelab UMNO Kaherah? Atau Kementerian Belia dan Sukan?

Persoalan seterusnya, sekiranya benar ia anjuran Kementerian Belia dan Sukan, kenapakah YDP-YDP dan PMRAM tidak dijemput masuk dalam mesyuarat tersebut? Erm.. Kalau benar ia di bawah anjuran Kelab UMNO Kaherah, saya persilakan untuk nyatakan bahawa ia adalah anjuran Kelab UMNO secara jelas.

Siarkan di dalam iklan dan poster, bahawa program ini anjuran Kelab UMNO Kaherah (sekiranya ia benar-benar di bawah kelab umno). Pada 2007, disangka program kerajaan, rupa-rupanya tertera logo UMNO. Kami rasa semacam tertipu.

Ini sekadar persoalan. Kalau ada sesiapa yang sudi merungkaikan kemelut ini, silakan. Mohon maaf, ID Anonymous tidak diizinkan untuk digunakan di dalam blog ini. Perlu berani dengan kalam sendiri..

Untuk membaca artikel sebelum ini, sila klik di sini (link)

Muhammad Mujahid bin Ir Haji Mohammad Fadzil
Fakulti Usuluddin, Jabatan Akidah dan Falsafah
Universiti al Azhar

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal