21 May 2010

Isu BKAN Perak : Artikel Dari Tranungkite, Di Mana Kebenaran?


Terbaca satu artikel yang agak agresif membantai pimpinan KPIPM, yang disiarkan di dalam Tranungkite. Dengan menggunakan nama "Perak Negeriku", dia meng"send" artikel tersebut kepada Tranungkite, dan baru disiarkan beberapa minit tadi. Artikelnya seperti di bawah


Oleh Perak Negeriku

assalamualaikum tranungkite

saya rasa perlu memberitahu pada tuan ,saya rasa kecewa dgn sikap pemimpin kpipm dan juga en tranungkite,

saya rasa isu pukul budak tu dah lama, tapi ada pemimpin yang rasa x puas hati tu pun mula la nak buka aib org, mcm pemimpin dia malaysia la, yang mana rasa aib pi bukak, x kira mana mana parti. isu pukul budak ni rasa nya tuan sendiri kena dengar sendiri dari mulut dia, bukan dgr dr pemimpin kpipm, pemimpin putar belit. tuan jangan jadi org yg pasiq, skrg ni ustaz hairul nizam dah berpihak kemana??? kenapa tuduh melulu, kenapa x mahu dengar penjelasan cerita itu dulu...

kes pegawai tu saya rasa sangat sangat memalukan, pegawai panggil anak buah, biasa lah, pegawai nak tegur anak buah, kenapa buat program tu? perlukah menghentam didalam program itu? perlukah?

sy rasa benda-benda ni sgt melucukan sehingga boleh masuk ke web tuan... tuan ada cerita pasai pemimpin tu samseng mcm mana, pegawai tu tumbuk pelajar ke mcm deris pegawai selangor dulu ???

samsemg mcm tu kah? yang ada tuan bg biodata dia, ohh sbb biodata dia umno, kalau mcm ni la cara tuan, susah la islam nak menang , sbb pas mementingkan diri sendiri, ikut kepala sendiri, tolong la berdiri atas kaki sendiri...

tuan punya tajuk PEGAWAI PERAK DI MESIR KURANG AJAR, BERLAGAK SAMSENG ALA KERAJAAN HARAM ZAMBRY???

bila baca , x de kena mengena pun isi kes dgn tajuk...

tuan jgn mudah tertipu dgn fitnah. pemimpin islam hasad dengki dah banyak sekarang. kenapa perlu dengki dgn budak tu(pemukul budak), kenapa perlu dengki dgn pegawai. pegawai baru sehari sampai dah tunjuk belang, dah cakap pegawai mcm mcm, padahal pegawai belum lagi buat kerja dia, pastu tanya stutus kedatangan dia dengan menghentam. kenapa x tanya baik baik.

apa kena mengena kes pukul budak dgn samseng pergawai?? kenapa jadikan satu cerita.. KPIPM memburukan pelajar pelajarnya sendiri, sungguh memalukan... KPIPM mementingkan diri sendiri.

KPIPM punca segalanya....

entah la .. dunia dah ditaburi dengan mcm mcm fitnah... hati hati kalau nak sebarkan cerita.

maaf kalau bahasa kasar, wasalam

Insya Allah, saya akan cuba beri penjelasan sebenar selepas ini. Semoga Allah memberi hidayah kepada kita semua, dan menjaga nama baik KPIPM. Ya Allah, tutuplah mulut sesiapa yang cuba mengotorkan nama baik KPIPM! Peliharalah kesatuan ini.

Ya Allah tunjukkanlah kebenaran itu, sesungguhnya Engkau sahaja yang mengetahui siapa benar dan siapa salah! Sekiranya hambaMu ini bersalah, bawalah kami ke arah kebenaran itu. Sekiranya orang lain yang bersalah, berilah kepada mereka hidayahMu!

Muhammad Mujahid bin Ir Haji Mohammad Fadzil
Fakulti Usuluddin, Jabatan Akidah dan Falsafah
Universiti al Azhar

2 comments:

allow2000 on May 22, 2010 at 12:05 AM said...

salam..ikutkan link tu mmg tak betul n hanya lah nak sedap hati diri sendiri dan nak menyalah kan KPIPM(keluarga pelajar pelajar islam perak mesir)...kepimpinan kpipm mana yg burukkan peribadi orang?ahli spt kamu lah yg membawa masalh,pukul budak tu, betul ke tak?betul kan...pegawai yg datang tak iktiraf oleh safarah, betul ke tak?betul kan, semua ydp bkan tahu..pegawai datang bawak surat tu pun ydp yg suruh, kalau tak dia bawak t..... jeee....ikut geram semua geram..tapi berbicara tu hati hati sikit...

mental on May 22, 2010 at 4:46 PM said...

Panas isu ni..mungkin ada hikmah. Pegawai seronok kita berbalah. Dia mai pun bidang tugas x jelas. Mcm mana nk keje?

tu sebab yg celaru...yg salahkan org ni mmg x tau citeee

Post a Comment

Artikel Popular

Dairy

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal