26 May 2010

Sahabat Kita Dihubungi Wartawan Metro Bertanya Tentang Isu Agen



Baru beberapa minit tadi, saya menerima panggilan daripada "hamba Allah", yang saya kenali. Beliau adalah salah seorang pelajar yang datang dengan menggunakan Agen. Beliau juga di antara pelajar yang mengalami masalah kenaikan nama, dan macam-macam lagi masalah yang berkaitan dengan Agen.

Beliau menyatakan bahawa beliau dihubungi oleh seorang Wartawan Harian Metro. Wartawan tersebut bertanyakan tentang masalah-masalah yang berkaitan dengan Agen, sehingga membuatkan namanya ditendang sana sini, dan tak naik-naik.

Erm.. persoalan yang ingin saya lontarkan, siapakah mangsa? Siapakah yang kaya? Siapakah yang zalim? dan siapakah yang dizalimi? Kenapakah mereka ini pula yang dijadikan mangsa? Bagaimanakah bentuk kezaliman yang mereka terima?

Saya perlukan jawapan yang jelas dan bukti daripada pembaca sekalian. Sila hantarkan ke dalam email saya sepertimana yang tertera di "sidebar" di sebelah kanan.. Ataupun tulis sahaja di ruangan komen.. Terima kasih

Muhammad Mujahid bin Ir Haji Mohammad Fadzil
Fakulti Usuluddin, Jabatan Akidah dan Falsafah
Universiti al Azhar

1 comments:

manusia on May 26, 2010 at 7:39 PM said...

penantian ketibaan sahabat baru..

17 penuntut perubatan ke Mesir terima tawaran biasiswa 1Malaysia


2010/05/26
PUTRAJAYA: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sebentar tadi menyampaikan surat tawaran biasiswa 1Malaysia Development Berhad kepada 17 penuntut jurusan perubatan yang berjaya melanjutkan pelajaran ke Mesir.

Mereka adalah bekas pelajar sekolah menengan agama negeri dan sekolah menenengah agama rakyat dengan nilai biasiswa RM50,000 setahun dengan komitmen maksimum enam tahun.

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/17penuntutperubatankeMesirterimatawaranbiasiswa1Malaysia/Article

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal