29 April 2010

Wakil Pimpinan Wafidin Dari Tanta Bertemu Majlis Idarah Wafidin


26 April lalu, kenangan "manis di dalam pahit" apabila Dewan Perwakilan Mahasiswa Tanta mengadakan pertemuan bersama beberapa buah negara di Bait Izzah (Dewan Utama DPM Tanta). Program dimulakan sekitar jam 7.30 malam dengan kehadiran lebih 250. Antara negara lain yang turut hadir dalam pertemuan itu ialah Nigeria, Turki, Indonesia.

Pengerusi DPMT memaklumkan beberapa kenyataan, membuat perbincangan dengan semua hadirin, mendapatkan pandangan semua ahli (termasuk dari negara lain), dan membentangkan beberapa tindakan yang perlu dilakukan bersama.

Sepertimana yang dimaklumkan oleh Pengerusi DPMT lagi, pada hari ini, pimpinan mahasiswa antara negara menghantar wakil Nigeria ke Kaherah, untuk mendapatkan penjelasan sebenar di Majlis Idarah Wafidin.

Sehingga kini, Pengerusi DPMT masih lagi menunggu jawapan dan perkembangan terkini daripada wakil tersebut. Kita doakan agar perjuangan hak mahasiswa sedunia terbela. Jangan disebabkan "sedikit tangan kotor", habis semua pejuang Islam terkandas di medannya.

Ketika menulis berita ini, saya hanya dapat mengungkapkan ayat di bawah

Kalau JPMK, Nadi UMNO dan ISMA tak nak perjuangkan hak mahasiswa bersama PMRAM, masih ramai lagi dari negara lain yang akan membantu!

Muhammad Mujahid bin Ir Haji Mohammad Fadzil
Fakulti Usuluddin, Jabatan Akidah dan Falsafah
Universiti al Azhar

0 comments:

Post a Comment

Artikel Popular

Dairy

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal