03 May 2010

JPMK Jangan Pergula-gulakan Kami!


Runtun hati apabila membaca beberapa komenter para sahabat yang begitu jelas menuntut hak mereka dari Khairi. Jelas si Khairi ini telah menganiaya mereka sehingga mereka tidak dapat menduduki peperiksaan. Antara ayat-ayat yang saya copy, terdapat di bawah ini..

shoubra berkata...

Tuan,

tidak sepatutnya tuan main dengar-dengar je,

kami kesian kat kepimpinan kami, berulang alik jumpa En.Sulaiman, En Sulaiman janji 10 hari lagi nama akan naik, selepas 10 hari dia bagi janji lagi 10 hari lagi nama akan naik.. sampai bila dia nak bohong kami???

buat pengetahun pihak tuan, urusan medical chek up kami, bulan november tahun lepas lagi selesai. apa yang diminta oleh En Sulaiman, semuanya kepimpinan kami telah buat.

kalau semua tu tak selesai lagi diperingkat kami, mana mungkin En Sulaiman boleh benjanji kepada kami 10 hari lagi nama akan naik ???

kami dapat janji 10 hari lagi nama akan naik ni, bukan sekali je daripada En Sulaiman, lebih daripada 3x..

Tuan, kami bukannya boneka yang boleh ditendang ikut suka saje...

setiap kali telefon keluarga di malaysia, ibu bapa kami pasti menanyakan pasal kenaikkan nama kami di sini, tak kan kami nak marahkan kepimpinan kami, mereka hanya membantu sahaja.

kami dah tak perlukan lagi janji-janji manis
yang bertopengkan hipokrit!!!!

kami dah tak perlukan apa-apa alasan lagi daripada pihak tuan, yang kami mahu nama kami muqayyad sahaja..

KURANGKAN BERCAKAP, BANYAKKAN BERTINDAK..!!!!


mafar berkata ...

Salam ukhuwah..

kami MAHASISWA/WI QIRAAT DARI TAHUN 1 HINGGA TAHUN 3 nak luah perasan kami..
dengar!!

masalah kenaikan nama ini sudah berlanjutan selama 3 tahun,knp sehingga tahun ni tetap berlaku??!!

kami sdh jemu dgn janji2 manis JPMK!!
slps 10hari,kami tggu 10hari,slps 10hari kami tggu lg..

kalau JPMK betul2 buat kerja,datang ke shoubra bg keterangan + SOAL JAWAB..

kami TAK NAK Exam bulan 7!! tu time dur thani..
kami xam bulan 5!!

kisah yg berlaku d mansurah betul2 mengajar kami!!!

kami NAK HAK KAMI!!..
jgn nk perlekeh MAHASISWA ISLAM d MESIR!!!

dan kamu perlu ingat!!
DOA SEORANG YG DI ZALIMI,AKAN DI MAKBULKAN OLEH ALLAH..
tu kalau sorang,kalau dah 160org???..mcnr??..
moga2 kita tdk tergolong dari golongan org yg menzalimi serta mengambil hak org lain..

KAMI MENDOAKAN KAMU IKHLAS DLM MENJAWAT JAWATAN YG D BERI PINJAM OLEH ALLAH...

selamat bekerja wahai JPMK..


mafar berkata lagi..

salam da'wah..

KAMI MAHASISWA QIRAAT nak menasihati kamu..
DENGAR!!!

kami menasihati kepada kamu,

1.IKHLAS SERTA TUMPU KERJA KAMU SBG PEGAWAI JPMK,dlm membantu pljr yg sedang mencari ilmu..

2.JGN BERLAGAK SOMBONG SEKIRANYA KAMU DAH BERSALAH,klu dah bersalah,minta maaf dan teruskan bekerja..kita insan yg lemah

3.JGN MENGELUARKAN KENYATAAN YG TDK ADA FAKTA,FITNAH SERTA penipuan..berjaga2 dgn kalam kamu,kerana ia akan menampakkan kebodohan kita..

4.jangan cari pasal atau gaduh dgn MAHASISWA ISLAM..sesungguhnya mahasiswa akan bangkit menegakan kebenaran,kami akan bangkit sekiranya SAUDARANYA DI ZALIMI..

5.kamu perlu menerima hakikat KBMK, JPMK dan PMRAM saling MEMERLUKAN dalam menyelesaikan masalah pelajar d mesir..samada pengajian islam@perubatan..

6.KAMI PENGAJIAN ISLAM,adalah RAKYAT MALAYSIA!!
so,kami berhak mendapat layanan dan perkhidmatan yg baik sprt pelajar perubatan..

akhirnya..
kalau anda merasakan,kamu tidak bersalah@tidak dapat menerima teguran dan nasihat org lain serta menerima hakikat sebenar,
KEMUNGKINAN HATI ANDA TELAH DI SEKAT DARI MENDENGAR NASIHAT ORANG LAIN serta MENERIMA TEGURAN ORG LAIN..

jgn byk cakap akan tetapi byk lah bekerja!!

BEKERJALAH UTK ISLAM!!
DEMI SYURGA YG DI IMPIKAN..

selamat bekerja wahai pegawai JPMK..

Saya tidak anggap ia sebagai suara mengutuk, tetapi ia adalah suara mereka yang menuntut hak mereka dikembalikan. Kenapa sampai begini JPMK lakukan? Adakah mereka tidak tahu hati perasaan orang lain?

Muhammad Mujahid bin Ir Haji Mohammad Fadzil
Fakulti Usuluddin, Jabatan Akidah dan Falsafah
Universiti al Azhar

0 comments:

Post a Comment

Artikel Popular

Dairy

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal