07 May 2010

Buang Karan, JPMK Menunding Jari Kepada Mahasiswa


oleh : Syabrah Ubaidah (link)

PUNCA MASALAH

1- Pelajar lewat serahkan keputusan pemeriksaan 22 november 2009 sedangkan tarikh tutup 30 oktober 2009

jawapan : so wakil pelajar lah yang salah sekarang? nak tanya sikit,pernah JPMK maklumkan apa2 pada wakil pelajar tarikh tutup 30 oktober 2009? wakil pelajar la punya kerja untuk tahu tarikh tutup berapa hb? wakil pelajar la punye kerja untuk hantar dokumen-dokumen plk lepas tu?wakil pelajar la punya kerja untuk follow up perkembangan dokumen? JPMK pantau je,duduk je dkt pejabat terima laporan dari wakil pelajar... Mm baru profesional kan?

2- Wakil pelajar tidak ikut prosuder yang diberikan oleh pegawai JPMK

jawapan : ok macam ni, tolong kemukan prosuder apa yang wakil pelajar tidak patuhi?cakap-cakap atas angin ni bukan standard pegawai.mana-mana persatuan mahasiswa pun tak buat macamtu

3- 7 APRIL 2009 JPMK keluar surat kepada pihak yang berkenaan untuk membenarkan pelajar tahun satu menduduki peperiksaan

jawapan : fail dari wakil pelajar dihantar pada 22 november 2009. Jadi bulan disember, januari, februari, mac apa tindakan JPMK? lepas didesak baru bergerak pada bulan April, boleh pulak keluarkan janji urusan akan selesai dalam 10hari lagi ( kenyataan lisan JPMK pada 7mac ),kenapa tabur janji kalau tahu ia tak pasti?

4-29 April 2010

a) JPMK mengadakan pertemuan dengan syekh Dr Muhammad Wasil
b) Idaratul wafidin pulangkan fail pelajar kepada JPMK

jawapan :

a) nak tanya sikit, fail dipulangkan kepada JPMK pada 29hb April 2010 kenapa dalam posting blog atasependidikan bertarikh 30hb Encik Khairi mengeluarkan kenyataan fail-fail sekarang berada di Idaratul wafidin,hanya menunggu tandatangan dan persetujuan syekh azhar? so ini dikira macam mana ye? kes penipuan yang terang tak perlu disuluh

b) 27hb April wakil pelajar pergi ke idaratul wafidin bagi mengetahui perkembangan fail-fail pelajar baru,maklum balas yang diterima oleh idaratul wafidin ialah fail-fail tersebut masih belum sampai...Mm sebenarnya dah berapa lama JPMK simpan fail-fail pelajar ni? kekeliruan yang tak jumpa jawapan....

5- Janji pihak JPMK ,akan memberitahu keputusan mesyuarat dengan syek al-Azhar sejurus selepas selesai mesyuarat..Alhmdulilah keluar juga kenyataan pada 6hb April ingatkan nak keluarkan pagi hari pepriksaaan 8hb April.so TAHNIAH la kepada semua pihak pengurusan JPMK

6- Kesimpulan

a) yang terakhir sebagai kesimpulan,kalaulah kehadiran JPMK tidak mampu membantu urusan pelajar bahkan menyusah dan menyukarkan,lebih baik semua pegawai pulang ke Malaysia.kebajikan pendidikan apa yang JPMK dah beri pada mahasisiwa/wi di mesir?

b) fakta-fakta membela diri dari JPMK sepertinya mahu menjerat wakil pelajar, sayangnya terjerat diri sendiri!

0 comments:

Post a Comment

Artikel Popular

Dairy

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal