17 May 2010

Kes Pukul Di BKAN Perak, Budaya Samseng Didikan Siapa?


Apa cerita? Ada kes pukul kat BKAN Perak? Siapa punya kerja? Entahlah.. macam-macam persoalan apabila ada seorang hamba Allah yang cuba nak tunjuk terer memukul seorang ahli kita. Luar nampak rajin je.. Tapi hampeh.

Untuk pengetahuan semua pembaca, ada seorang hamba Allah telah membusukkan nama KPIPM dengan "memukul" seorang ahli KPIPM. Nak tunjuk hebat sangat kat Mesir kut. Buang karang.

Isu pukul memukul ini adalah amalan budak sekolah menengah. Malu apabila mendengar cerita pukul di kalangan bebudak U macam ni. Memang memalukan apabila si pukul ini juga mahasiswa al Azhar. Apa cerita? Nak jadi macam Firaun ke?

Ibu bapa hantar ke Mesir nak ngaji kan? Tapi kenapa sampai pukul anak orang? Ya, itulah yang dinamakan sebagai "ada ilmu, tapi perangai macam hampeh". Semoga kita dijauhkan daripada orang seperti ini.

Persoalan saya, siapakah yang ajar budak ni pukul orang? Kenapakah ia terjadi sekarang? Sebelum ini pernah sahaja dia "memanggil" seorang hamba, kemudian dengan lagak samsengnya bersama beberapa orang yang lain, bertanya dengan gaya mengugut.. Perghh.. tak gentlemen langsung.

Kenapakah golongan seperti ini mula wujud di bumi Mesir? Kalau rasa nak tunjuk samseng, berambuslah dari bumi Mesir ini. Kat sini orang nak ngaji, bukan nak carik gaduh. Memalukan..

Muhammad Mujahid bin Ir Haji Mohammad Fadzil
Fakulti Usuluddin, Jabatan Akidah dan Falsafah
Universiti al Azhar

1 comments:

suara perak on May 18, 2010 at 3:01 PM said...

HMMMM...memamg menyirap bila dengar pasal kes pukul,xde keje kot??bbdk ni pk dorg je ade kaki ngn tangan??ingat sket org len pn ade gak...penumbuk aku pn ade gak!!!nak tunjuk lagak samseng g blk malaysia la...korg ni btl2 x pk panjang la...ok la..ape yg penting,kite pembaca jgn terkeliru,tanya balik ape yg dia buat??pastikan kita jangan tertipu dgn samseng ni...banyak bohong dari yg betol!!ape2 pn lu pk la sendiri...wassalam

Post a Comment

Artikel Popular

Dairy

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal