15 July 2010

Sambutan Isra' Mi'raj PMRAM Bersama Tokoh Ulama' Al-Azhar


KAHERAH, 14 Julai - Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) akan mengadakan Muhadharah Ilmiah sempena Isra’ Mi’raj 1431 H bersama Fadhilatus Syeikh Dr. Umar Abdullah Kamil pada 17 Julai 2010 (Sabtu). Majlis tersebut akan berlangsung di Dataran Haiyu ‘Asyir dimulakan dengan solat maghrib dan hajat berjemaah seawal jam 8.00 malam.

Program tersebut adalah berkonsepkan taakhi BKAN Zon A iaitu Terengganu, Perak, dan Perlis yang akan bekerjasama dalam menjayakan majlis pada malam tersebut. Usaha ini diharap mampu mengukuhkan lagi kesatuan ahli PMRAM di bumi Mesir ini.

“Saya berharap agar konsep sebegini (taakhi) akan menjadi batu loncatan kepada program-program lain samada ia anjuran PMRAM atau kerjasama antara taakhi masing-masing dalam bidang thaqafah, tarbiah, dan sebagainya”, ujar Ketua Badan Pengetahuan dan Penyelidikan, Saudara Muhammad Yusuf A Kadir ketika ditemui semalam.

Beliau juga berharap agar majlis ini akan dimanfaatkan sepenuhnya oleh seluruh mahasiswa/wi di Mesir ke arah memperingati sirah junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W.

Tetamu jemputan yang berasal dari Arab Saudi ini pernah memperolehi M.A. dan PhD dalam Jurusan Pengajian Islam di Universiti Karachi, Pakistan selain PhD dalam Jurusan Syariah dan Usul Fiqh di Universiti Al-Azhar.

*Maklumat lanjut tentang Fadhilatus Syeikh Dr. Umar Abdullah Kamil di www.okamel.com

0 comments:

Post a Comment

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal