14 June 2010

Adun BN Perak Ada Yang Tak Puas Hati Dengan Zambry

Antara dua MB.. yang manakah pilihan anda?



Kalangan pemimpin Umno di Perak mengakui memang wujudnya rasa tidak berpuas hati, termasuk di kalangan ADUN BN, terhadap Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir berhubung peruntukan bagi menjalankan program khidmat masyarakat di kawasan masing-masing.

Sebaliknya, menurut sumber-sumber, perasaan tidak berpuas hati di kalangan pemimpin Umno itu tidak sampai ke tahap untuk melompat keluar parti dan menyertai PKR.

"Dakwaan (melompat parti itu) tidak benar... Kalau dapat ikan bawal, bagi makan ikan bawal sama-sama. Peruntukan tak cukup, tapi kita kerja hingga setengah mati," kata seorang pemimpin Umno yang enggan namanya disebut.

Malaysiakini difahamkan terdapat wakil rakyat yang terpaksa mencari perbelanjaan sendiri untuk menjalankan sesuatu program.

Pemimpin Umno itu diminta mengulas dakwaan Ketua Penerangan PKR Perak Zulkifly Ibrahim bahawa tiga ADUN dikatakan akan melompat parti kerana didakwa tidak berpuashati dengan Zambry (kiri).

Semalam Zulkifly dilapor mendakwa, 12 ketua Umno bahagian di negeri itu juga tidak puashati dengan senario politik di Perak dan merancang untuk menyertai PKR tidak lama lagi.

Beliau memberitahu bahawa rundingan sedang berjalan antara tiga ADUN Umno dengan pucuk pimpinan PKR tetapi enggan mendedahkan nama mereka.

Zulkifly berkata, pucuk pimpinan akan membuat kenyataan rasmi mengenainya tidak lama lagi serta mengumumkan nama tiga ADUN Umno yang akan melompat menyertai PKR.

Sementara itu, Zambry yang juga pengerusi perhubungan Umno negeri menafikan dakwaan Zulkifly itu dan menyifatkannya sebagai satu pembohongan.

Menjawab soalan, sumber-sumber berkata tindakan PKR membuat dakwaan tersebut kerana "untuk mencari gimik dan nama sahaja".

Ditanya mengenai identiti ADUN BN yang tidak berpuas hati itu, sumber enggan mengulas lanjut berhubung perkara tersebut.

Pautan :


0 comments:

Post a Comment

Artikel Popular

Dairy

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal