06 June 2010

Konvoi Gaza : Bekas Lulusan al Azhar Kaherah, Antara Yang Terbunuh


Era muslim hari ini (6 Jun) telah menyiarkan 9 orang yang ditembak mati ketika misi Mavi Marmara dan meninggalkan 28 orang anak yatim. Rupa-rupanya, salah seorang daripada mereka adalah bekas lulusan Universiti al Azhar, Kaherah, dalam Bidang Kesusasteraan Bahasa Arab.

1.Ibrahim Bilgen

Ibrahim Bilgen (61 tahun) adalah seorang insinyur elektrik dari Siirt.Dia adalah anggota dari dewan Elektrik Turki. Dia pernah jadi calon Parti Saadet dalam pemilu Turki tahun 2007 dan pemilihan walikota Siirt tahun 2009. Ada 6 orang anak.

2.Ali Haydar Bengi

Ali Haydar Bengi (39 tahun) mengelola sebuah kedai telefon di Diyarbakir. Dia lulusan dari Universiti Al-Azhar, Kairo (jurusan Sastra Arab). Dia menikah dengan memiliki 4 orang anak.

3.Cevdet Kiliçlar

Cevdet Kiliçlar (38 tahun), berasal dari Kayseri. Lulusan dari Universiti Marmara Fakultas Komunikasi dan sebelumnya seorang wartawan akhbar untuk Gazette Nasional dan Times Anatolia. Beberap tahun lalu, dia adalah seorang reporter dan webmaster untuk lembaga Kemanusiaan IHH. Dia menikah dengan Derya Kiliçlar, dan memiliki satu anak perempuan, Gülhan, dan satu lelaki, Erdem.

4. Cetin Topçuoglu

Cetin Topçuoglu, 54 tahun, berasal dari Adana. Dia adalah bekas pemain sepak bola amatur dan juara taekwondo yang melatih pasukan taekwondo nasional Turki. Dia menikah dan punya seorang putra, Aytek. Isterinya, Cigdem Topçuoglu, juga ikut dalam kapal Marmara Mavi, namun selamat.

5. Necdet Yildirim

Necdet Yıldırım, (32 tahun) adalah pekerja bantuan lembaga IHH dari Malatya. Dia menikah dengan Refika Yıldırım dan punya seorang anak perempuan, Melek, berusia tiga tahun.

6. Fahri Yaldiz

Fahri Yaldiz (43 tahun), adalah seorang petugas pemadam kebakaran yang bekerja untuk Kota Adıyaman. Dia menikah dan memiliki empat anak.

7. Cengiz Songür

Cengiz Songür (47 tahun), berasal dari Izmir. Dia menikah dengan Nurcan Songür dan memiliki enam anak lelaki dan satu perempuan.

8. Cengiz Akyüz

Cengiz Akyüz (41 tahun) berasal dari Iskenderun. Dia menikah dengan Nimet Akyüz dan memiliki tiga orang anak - Furkan (14), Beyza (12), dan Erva Kardelen (sembilan tahun).

9. Dogan Furkan Dogan

Furkan Dogan (19 tahun), berada di tahun terakhirnya di SMAKayseri di mana dia sedang menunggu hasil ujian masuknya ke universiti. Ia bercita-cita untuk menjadi seorang doktor dan sangat menyukai permainan catur. Dia ialah anak dari Dr Ahmet Dogan, profesor di Universiti Erciyes. Dia adalah seorang Turki-Amerika memiliki dua nasional kebangsaan dan memiliki dua saudara kandung.

0 comments:

Post a Comment

Artikel Popular

Dairy

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal