06 April 2010

Gadis Melayu Mesir Keluar Malam Dengan Arab


"Ada sorang gadis melayu ni keluar malam dengan seorang abang arab.."

Inilah salah satu ungkapan "emas" yang diadukan kepada saya semalam. Boleh kata macam servis kuda ke dalam gelanggang saya, yang tidak dapat disambut. Isy, macam susah nak terima. Tetapi hakikatnya biasa sahaja. Macam makan gula-gula.

"Betul ka apa yang enta kata ni?" Saya tanya kepada hamba Allah tersebut.

"Ana tengok dengan mata ana sendiri.." Katanya lagi.

"Indon kot..?" Saya menimbulkan keraguan.

"Ustaz.. saya ni kenal la sape Melayu.. "

Hamba Allah itu memaklumkan beberapa maklumat tentang gadis Melayu tersebut. Nanti kalau dedah kat sini, habis kecoh satu dunia. Korang kata sengaja nak bukak aib orang. Biarlah ia disimpan di peringkat HISBAH. Tempatnya di mana? Nanti kalau bagitau tempat, komfim ada yang kena paku atas kepala.

Kalau ana bagitau pengajian dia, korang kata sengaja nak timbulkan sentimen... Biarlah ia disimpan di peringkat HISBAH. Inilah payahnya nak gempurkan HISBAH. Orang-orang yang baik-baik pun hentam kami, kerana tak kena itu dan ini katanya. Walhal mereka hanya dok goyang kaki kat rumah.

Hamba Allah itu bercerita lagi, "Di Tahrir, ada 7 hingga 8 Disko. Memang pernah sekali sekala orang Melayu duduk melepak di sana. Gadis Melayu pun tidak ketinggalan untuk turut serta dalam mengadakan "usrah" di sana. Semua disko-disko ni dok bawah tanah.

Cuba bayangkan, kalau Allah cabut nyawa mereka ketika mereka sedang seronok di dalam disko tu? Apa akan berlaku?

Hamba Allah tu cerita lagi, "Saya pernah nampak kondom di persekitaran Melayu". Apa maksud "persekitaran" tu? Maksudnya ialah "ia digunakan oleh orang Melayu, dan ia ditemui di tempat-tempat seperti, rumah sewa orang Melayu, poket dalam seluar orang Melayu, dalam beg milik orang Melayu dan sebagainya. Faham-faham lah sendiri.

"Kondom tu made in Egypt".. adoi.. Tak larat dengar. Kalau nak kata depa beli kat Malaysia, pastu guna kat Mesir lain kira. Ni beli kat Mesir.. Macam baru lagi. Arghh.. pening-pening.. Nak pendedahan lagi ke tentang HISBAH? Nak bukti macam mana lagi? Masih tak percaya Melayu Mesir dah macam hampeh tahap selulit?

Muhammad Mujahid bin Ir Haji Mohammad Fadzil
Fakulti Usuluddin, Jabatan Akidah dan Falsafah
Universiti al Azhar

0 comments:

Post a Comment

Artikel Popular

Dairy

 

Ibnu Ir Fadzil Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal